۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۳۸۰۷۵

خبرهای غیررسمی از توقف صادرات بنزین

در حالی که در سه ماهه نخست امسال ۷۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی کشور از محل صادرات بنزین بود، خبرهای غیررسمی از توقف صادرات بنزین از تیرماه امسال حکایت دارد.
خبرهای غیررسمی از توقف صادرات بنزین
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    در پی موفقیت ایران در خودکفایی در تأمین بنزین و تولید بنزین با کیفیت روز جهان، صادرات بنزین از سال 98 به یک منبع درآمد مطمئن برای کشور تبدیل شد، به طوری که تنها در 5 ماه نخست سال 99 به میزان یک میلیارد دلار بنزین فروختیم.
روند صادرات بنزین در سال 99 و سه ماهه نخست 1400 ادامه پیدا کرد و علاوه بر صادرات زمینی به کشورهای همسایه، صادرات دریایی بنزین نیز سهم قابل توجهی از فروش این فرآورده نفتی را به خود اختصاص داد.
بررسی‌های تسنیم نشان می دهد در 3 ماهه نخست سال جاری 700 میلیون دلار درآمد ناشی از صادرات بنزین کشور بوده است اما خبرهای غیررسمی حاکی از این است که از تیرماه امسال، صادرات بنزین کشور متوقف شده و درآمد ارزی صادرات این فرآورده نفتی در ماه پایانی فعالیت دولت دوازدهم به صفر رسیده است.
توقف صادرات بنزین در صورت ادامه دار شدن، ممکن است به از دست رفتن بازارهای صادراتی و حذف یک منبع درآمد مطمئن ارزی برای دولت سیزدهم منجر شود.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی