۲
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۳۸۱۰۶

جزئیات واکسیناسیون کارکنان وزارت نفت

واکسیناسیون تمامی کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانکاری وزارت نفت در مناطق عملیاتی آغاز شده است.
جزئیات واکسیناسیون کارکنان وزارت نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت نفت، فرآیند واکسیناسیون تمامی کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانکاری این وزارتخانه، مستقر در جزایر خارک، لاوان، سیری و بهرگان و همچنین کارکنان سکو‌های نفتی و گازی، از حدود دو هفته پیش قبل آغاز شده است.
مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در این زمینه با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت کارکنان در برابر ویروس کرونا و به تبعیت از آن، تولید پایدار نفت و گاز در مناطق عملیاتی، اظهار کرد: واکسیناسیون کارکنان عملیاتی شرکت ملی نفت در سکو‌های دریایی از دو هفته گذشته آغاز شده و در این مسیر، تمام امکانات صنعت نفت در خدمت شتاب بخشی به روند واکسیناسیون قرار گرفته است.
او با بیان اینکه روند تزریق واکسن کرونا به کارکنان عملیاتی در بخش دریایی شرکت نفت و گاز پارس و شرکت نفت فلات قاره ایران از دو هفته گذشته سرعت خوبی داشته است، تصریح کرد: در ادامه به منظور پوشش کامل واکسیناسیون کارکنان عملیاتی شاغل در جزایر نفتی و عسلویه، با پیگیری‌ها و تعاملاتی که با وزارت بهداشت صورت گرفته، سهمیه‌های لازم اختصاص یافته و از روز سه شنبه (۱۹ مردادماه) تزریق واکسن در این مناطق نیز آغاز شده است.
 

ابتدا کارکنان مناطق عملیاتی، سپس کارکنان ستادی

کرباسیان افزود: با تکمیل و افزایش تعداد پایگاه‌ها در مناطق عملیاتی، روند واکسیناسیون در روز‌های آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت و این خدمت شامل تمام کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی (رسمی، قراردادی، پیمانکاری) می‌شود.
او بیان کرد: برای خدمت رسانی به کارکنان پرخطر در ستاد نیز، برنامه ریزی لازم انجام شده است و به زودی این گروه هدف تحت پوشش فرآیند واکسیناسیون قرار خواهند گرفت. همچنین برای افزایش خدمت رسانی، مرکز واکسیناسیون در تهرانسر نیز به بهره برداری خواهد رسید.
  
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: تعامل و هماهنگی‌های خوبی با وزارت بهداشت برای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران در جهت خدمت رسانی در سنگر مبارزه با کرونا صورت گرفته است و این خدمات همچنان ادامه خواهد داشت.
 

خدمات دهی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد در سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه مرکزی و لرستان نیز از اواخر فروردین ماه امسال، تزریق واکسن کووید ۱۹ با اولویت پزشکان و پرستاران شاغل در مراکز پلی کلینیک تخصصی اراک، درمانگاه حضرت ولیعصر (عج)، درمانگاه حضرت فاطمه (س)، مراکز سلامت کار پالایشگاه امام خمینی (ره) و پتروشیمی شازند آغاز شده است.
همچنین علاوه بر تمامی پزشکان و پرستاران، شاغلان در داروخانه ها، آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری، مامایی، فیزیوتراپی، کلینیک‌های تخصصی، پذیرش و منشی‌های بخش، واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
سایر پرسنل بهداشت و درمان صنعت نفت در این منطقه از جمله کارکنان حراست، خدمات و پشتیبانی، تاسیسات و سایر کارکنان اعم از رسمی، قراردادی، پیمانکاری و پرکیس که بیش از ۲۰۰ نفر هستند، در مقابل ویروس کووید ۱۹ واکسینه شده اند.
بیش از ۶۰۰ نفر از کادر درمان و کارکنان بخش‌های کووید و اورژانس بیمارستان نفت اهواز نیز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. ضمن اینکه واکسیناسیون بازنشستگان صنعت نفت نیز در اداره بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از خردادماه آغاز شده است.
 همچنین اغلب کارکنان بخش درمانی و ستادی بهداشت و درمان صنعت نفت در مناطق شمال شرق، شمال غرب، فارس و هرمزگان واکسینه شده اند.
مرکز واکسیناسیون بهداشت و درمان صنعت نفت در منطقه فارس و هرمزگان، همه روزه به غیر از ایام تعطیلات از ساعت ۸ تا ۱۲ فعال است.
گفتنی است، تاکنون بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن جهت جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت فارس تزریق شده است و روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دوز واکسن به این مجموعه تعلق می‌گیرد.
همزمان با انجام واکسیناسیون در شیراز، واکسیناسیون کارکنان شرکت پالایش نفت لاوان نیز در حال انجام است و بیش از ۶۵۰ دوز واکسن تا به امروز، تزریق شده است.
 تاکنون ۹۹ درصد از کارکنان و کادر درمان بهداشت و درمان صنعت نفت منطقه هرمزگان نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این منطقه در مراکزی که از طریق مجموعه دانشگاه هماهنگ شده، واکسینه شده اند.
تا پایان تیرماه امسال، تزریق بیش از ۶۰۰۰ دوز واکسن کووید ۱۹ در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز انجام شده است. در مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت آبادان نیز، همانگونه که واکسیناسیون جمعیت بازنشسته تحت پوشش انجام پذیرفت، واکسیناسیون شاغلان منطقه عملیاتی و خانواده‌های تحت پوشش آن‌ها نیز آغاز شد.
بر اساس اطلاعات دریافتی، تا پایان تیرماه امسال، روزانه ۲۰۰ دوز واکسن از مرکز بهداشت با هماهنگی معاونت بهداشتی، دریافت و به کارکنان و خانواده‌های ۵۰ سال به بالای تحت پوشش تزریق شده است.
 

تزریق واکسن به نیروهای امداد و عملیاتی شرکت ملی گاز

گفتنی است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد، علاوه بر اینکه شرکت ملی نفت اولویت تزریق واکسن را به نیرو‌های مناطق عملیاتی خود اختصاص داده، در شرکت ملی گاز نیز، نیرو‌های امداد و کنتورخوان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گرفته اند.
تاکنون حداقل ۸۰۰ دوز واکسن به کارکنان عملیاتی و امدادی گاز خوزستان تزریق شده و این روند همچنان ادامه دارد. بر اساس این گزارش، با هدف اجرایی کردن سیاست‌های مسئولیت اجتماعی، یکصد هزار سرنگ ویژه تزریق واکسن نیز به مرکز بهداشت و درمان شرق و یکصد هزار سرنگ دیگر به دانشگاه علوم پزشکی اهواز تحویل شده است.
همچنین براساس گزارش‌های دریافتی، شرکت گاز استان خراسان رضوی نیز اقدام به واکسیناسیون کارکنان امداد خود کرده است. در شرکت گاز استان گیلان نیز طرح واکسیناسیون کارکنان بر اساس برنامه زمانبندی تعیین شده در حال انجام است و در این برنامه، اولویت با گروه‌های امدادی، کنتورخوانان، امور مشترکین و سایر رده‌های عملیاتی شرکت خواهد بود که بیشتر با مردم و مراجعه کنندگان در تماس هستند.

واکسیناسیون کارکنان جایگاه‌های سوخت؛ به زودی

همچنین روز سه شنبه، ۱۹ مردادماه نیز سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت دستور شروع واکسیناسیون بیش از ۸۰ هزار نفر از کارکنان جایگاه‌های سوخت را در سراسر کشور ابلاغ کرد.
بر اساس پیگیری‌ها شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز برای آماده سازی اماکن مورد نیاز جهت تزریق واکسن کرونا به کارکنان جایگاه‌های سوخت، اعلام آمادگی کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی