۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸
کد مطلب : ۱۳۸۱۲۶

آسیایی های نفت بیشتری از آمریکا خریدند

با وجود کندی رشد تقاضا برای سوخت به دلیل شیوع کرونای دلتا، پالایشگاههای آسیایی از شاخص نفت ارزانتر آمریکا در ماه گذشته بهره برده و نفت خام بیشتری از آمریکا برای سه ماهه چهارم خریداری کردند.
آسیایی های نفت بیشتری از آمریکا خریدند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    پالایشگاه‌ها در آسیا به دنبال نفت ارزانتر هستند به خصوص پس از این که شرکت آرامکوی سعودی هفته گذشته قیمت فروش رسمی نفت برای بارگیری در سپتامبر به مقصد آسیا را افزایش داد و قیمت نفت عربستان بالاترین نرخ پریمیوم را نسبت به قیمتهای پایه از فوریه سال ۲۰۲۰ تاکنون پیدا کرد. از آنجا که سایر تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه ای از قیمت گذاری عربستان سعودی الگوبرداری می کنند، سایر صادرکنندگان نفت منطقه خلیج فارس هم قیمتهایشان را بالا بردند.
نشانه ها حاکی از آن است که بعضی از پالایشگاههای آسیایی حجم کمتری نفت از عربستان سعودی برای سپتامبر خریداری می کنند. چهار پالایشگر نفت به بلومبرگ گفت: بعضی از پالایشگاههای آسیایی مانند چینی ها حجم کمتر از حد معمولی نفت سعودی را خریداری می کنند و سایر خریداران آسیایی هم محدودیتهایی را برای مقابله با شیوع کرونای دلتا وضع کرده اند.
به گفته معامله گران، پالایشگاهها به دنبال فرصت برای خرید نفت ارزانتر بوده اند که آمریکا با خوشحالی تامین می کند. تولیدکنندگان آمریکایی نفت مدیوم نفتشان را با قیمت پایینتری نسبت به ماه پیش فروختند و شرکتهای نفتی روسی گرید نفتی اورال را با تخفیف عرضه می کنند.
اکنون که قیمت نفت آمریکا پایینتر از ماه گذشته است و نرخ پریمیوم بسیار کمتری نسبت به قیمت پایه نفت دوبی دارد، پالایشگاههای آسیایی حداقل هفت میلیون بشکه نفت آمریکا را خریداری کرده اند که در اکتبر و نوامبر به مقصد می رسد.
شرکت بهارات پترولیوم هند دو میلیون بشکه نفت وست تگزاس میدلند را خریداری کرده که اکتبر به مقصد می رسد. در شمال شرقی آسیا، دو پالایشگر پنج میلیون بشکه نفت مارس برای تحویل در نوامبر خریداری کرده اند.
بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال پالایشگاههای آسیایی پالایش نفت را به دلیل تجدید محدودیتهای سفر کاهش داده اند. شرکت سینوپک نرخ پالایش را در بعضی از تاسیسات در پی محدودیتهای جدید چین برای مقابله با شیوع کووید ۱۹، تا ۱۰ درصد کاهش می دهد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی