۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۱۳۸۹۰۷
معاون وزیر نفت خبر داد:

وابستگی ۵۰ درصدی صنعت پتروشیمی به پارس‌جنوبی

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به فعال بودن ۱۹ طرح پتروشیمی در عسلویه، گفت: ۵۰ درصد تولیدات صنعت پتروشیمی وابسته به پارس جنوبی است.
وابستگی ۵۰ درصدی صنعت پتروشیمی به پارس‌جنوبی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی پنجشنبه‌شب در نشستی که با حضور وزیر نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار شد، بیان کرد: سهم منطقه ویژه پارس از ظرفیت ۹۰ میلیون تنی کنونی تولید صنعت پتروشیمی ۴۵ میلیون تن است.
او افزود: عمده محصولات صنعت پتروشیمی صادراتی است.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه خوراک پتروشیمی‌های مستقر در عسلویه از پالایشگاه‌های گاز، و یوتیلیتی(نیازهای اولیه مانند آب و بخار) صنعت پتروشیمی نیز از مجتمع‌های مبین و دماوند تأمین می‌شود، افزود: از مجموع ۲۴ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه ۶ مجتمع بر اساس خوراک گاز طبیعی کار می‌کنند.
محمدی عنوان کرد: وقتی صحبت از نوسانات گاز در زمستان می‌شود ما به عنوان صنعت پایین‌دست نگران می‌شویم زیرا هر روز قطعی گاز در صنعت پتروشیمی، ۲۰ میلیون دلار کاهش درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت.
او با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۰ طرح توسعه‌ای فعال در صنعت پتروشیمی داریم که ۱۹ طرح آن در عسلویه است، ادامه داد: ۱۶ طرح از این طرح‌ها تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد و ظرفیت تولید پتروشیمی در افق ۱۴۰۴ از ۹۰ میلیون تن در سال به ۱۳۶ میلیون تن و درآمد این صنعت نیز از ۲۱ میلیارد دلار کنونی به حدود ۳۷ میلیارد دلار می‌رسد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از درآمد ۲۱ میلیارد دلار کنونی صنعت پتروشیمی را صادراتی دانست و گفت: مهمترین مشکل این صنعت در عسلویه، بحث زمین است.

 پارس جنوبی نماد توسعه کشور

حسن منتظرتربتی معاون وزیر نفت در امور گاز هم پارس جنوبی را نماد توسعه کشور خواند و گفت: پارس جنوبی عصاره همت، تخصص و تعهد همه صنعتگران و دولتمردان کشور و نمادی از توسعه کشور پس از پیروزی انقلاب است که جای غرور دارد.
او به مزیت گاز در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه امیدواریم ظرفیت پالایشی که در منطقه ویژه پارس ایجاد شده حفظ شود، افزود: از همه افرادی که تلاش کردند و این صنعت را برای ما به یادگار گذاشتند، قدردانی می‌کنم.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران واکسیناسیون و حقوق کارکنان نفت را دو دغدغه بسیار مهم در شرایط حاضر برشمرد و ادامه داد: امیدواریم این دغدغه‌ها به‌زودی برطرف شود و واکسیناسیون کارکنان صنعت نفت و خانواده‌های آنان تا پیش از رسیدن فصل زمستان به پایان برسد.
تربتی خطاب به وزیر نفت بیان کرد: کارکنان صنعت نفت از حضور شما که در این صنعت رشد کردید و از بدنه نفت هستید، خوشحال است و این خوشحالی، سبب خیر، برکت و تلاش مضاعف خواهد شود.
وزیر نفت عصر پنجشنبه در نخستین سفر عملیاتی خود، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، شرایط طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوط در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بررسی کرد.
وزیر نفت امروز هم در عسلویه خواهد بود تا از طرح‌های این منطقه بازدید کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی