۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
کد مطلب : ۱۴۰۲۲۵
با حضور مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان در پالایشگاه و پتروشیمی تبریز انجام شد؛

کلید خوردن دو پروژه در پتروشیمی تبریز

 با حضور مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان دو پروژه ارزشمند زیرساختی و زیست محیطی در مجتمع های پالایش نفت و پتروشیمی تبریز کلید خورد.
کلید خوردن دو پروژه در پتروشیمی تبریز
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    همزمان با بازدید مدیر عامل شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان از مجتمع پتروشیمی تبریز، عملیات اجرایی پروژه حیاتی و ارزشمند افزایش تولید اتیل بنزن و استایرن مونومر آغاز شد.
 براساس این گزارش، با اجرای طرح اتیل بنزن و استایرن مونومر، 100 هزار تن در سال به ظرفیت تولید این دو محصول اضافه می شود و پتروشیمی تبریز از بحران کمبود استایرن خارج می شود.
 همچنین با اجرای این طرح، زنجیره تولید محصولات استایرن تکمیل می شود و پتروشیمی تبریز قادر خواهد بود ضمن توسعه واحدهای ABS  و EPS تولید محصولات استایرن را به ۲۴۰ هزار تن برساند.
 دکتر محمودی در حاشیه این مراسم اذعان داشت: طرح های توسعه ای نشان دهنده این است که پتروشیمی تبریز راه خود را یافته و مستحکمتر از گذشته به جلو می رود، گسترش فعالیت های این شرکت تاثیر بسزایی در سطح ملی دارد چرا که فعالیت ها دارای توجیه اقتصادی هستند و بطور طبیعی ارزش افزوده آن در رشد اقتصادی و پایداری اقتصاد کشور تاثیرگذار خواهد بود .
 وی ادامه داد: طرح های توسعه شرکت پتروشیمی تبریز، نقش به سزایی در تکمیل زنجیره ارزش این شرکت دارد و شرکت نفت و گاز پارسیان نیز در این راه خطیر از آنها پشتیبانی خواهد کرد. 
 مدیر عامل پتروشیمی تبریز نیز با اشاره به روند توسعه شرکت که با هدف ایجاد ثبات و پایداری در زنجیره تامین صورت می گیرد، اظهار داشت: پتروشیمی تبریز در راستای آرمان و استراتژی مدون خود پروژه های مختلفی از جمله احداث واحد پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین و... را در حال اجرا دارد و توانسته است با تلاش های مجدانه چندین طرح ارزشمند از جمله احداث خط لوله اتیلن، پوشش گذاری حوضچه های واحد تصفیه پساب و RTO واحد ABS را به بهره برداری برساند که پیامدهای بسیار مثبتی در پی داشته است.
 مهندس درفشی افزود: تلاش کرده ایم ضمن رفع تنگناهای تولید، صادرات را افزایش دهیم که به فضل الهی به موفقیت های خوبی در این حوزه دست پیدا کرده ایم.

  مشارکت هلدینگ نفت و گاز پارسیان در پروژه ای برای حفاظت از منابع آبی
 در سفر دو روزه دکتر وحید محمودی به تبریز تفاهم نامه طرح مشارکت در انتقال پساب تصفیه خانه مرکزی تبریز به پتروشیمی و پالایشگاه تبریز جهت جایگزینی با آب مصرفی امضا شد.
این تفاهم‌نامه در راستای حفاظت از آب شیرین که چالش اصلی امروز و فردای کشورعزیزمان ایران است اجرایی شده و براساس آن، هلدینگ نفت و گاز پارسیان در احداث خطوط لوله و تاسیسات مشترک جهت انتقال پساب بازیافتی تصفیه خانه فاضلاب شهری تبریز به پتروشیمی و پالایشگاه تبریز مشارکت خواهد کرد.

لزوم مشارکت مجتمع های پتروشیمی و پالایشگاه تبریز برای توسعه سبد محصول
مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان در سفر خود به تبریز از روند تولید محصول در پالایشگاه تبریز بازدید کرد.
دکتر محمودی در نشست با مدیران این پالایشگاه با اشاره به اجرای طرح جامع پتروپالایش برای هم افزایی بیشتر بین پالایشگاه و پتروشیمی تبریز گفت: هر دو مجموعه باید جهت توسعه سبد محصول با هم، هم افزایی و هم اندیشی داشته باشند و به سمت تولید محصولاتی بروند که بتواند به عنوان خوراک در پتروشیمی تبریز مورد استفاده قرار بگیرد.
وی افزود: یکی از این موارد توسعه واحدPDH  می باشد که پروپان را به پروپیلن تبدیل می کند و در نهایت پروپیلن می تواند به عنوان خوراک نهایی پتروشیمی تبدیل شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی