۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۱۴۱۲۵۶

رشد ۲۱۵۳ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۱۵۴ واحد همراه شد.
رشد ۲۱۵۳ واحدی شاخص بورس تهران
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد و نوسانی قرار گرفت و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات چهارشنبه آخرین روز کاری بورس با افزایش 2154 واحد به رقم یک میلیون و 410 هزار و 749 واحد رسید.
همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 2805 واحد به رقم 386 هزار و 755 واحد رسید.
امروز از روزهای استثنایی بود که شاخص هموزن از شاخص کل با معیار وزنی ـ ارزشی بیشتر رشد کرده است.
ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش قیمت سهام شرکت‌های موجود در بازار به نرخ روز است، به بیش از 5 میلیون و 637 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز بیش از 5.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 486 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 221 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند البته میزان رشد، زیر یک درصد بوده است شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی امروز فقط 0.15 درصد افزایش یافتند.
این دو شاخص با معیار هموزن 0.73 درصد افزایش یافتند، شاخص آزادشناور 0.18 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.8 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.25درصد رشد کرد.
امروز نمادهای پتروشیمی فناوران، شستا و پتروشیمی پردیس به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه ، توسعه معادن و فلزات و ملی مس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.
در فرابورس ایران امروز برعکس شاخص کل رو به کاهش نهاد و با افت 9 واحدی به رقم 20 هزار و 243 واحد رسید.
ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 130 هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از 362 هزار میلیارد تومان رسید.
معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 1.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 246 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 851 میلیارد تومان داد و ستد کردند.
با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس بیش از 7 هزار و 62 میلیارد تومان شده است.
 امروز نمادهای سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، فرابورس ایران، بیمه کوثر، پالایش نفت لاوان و پتروشیمی تخت جمشید بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.
  کارشناسان می‌گویند، سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه یک سرمایه‌گذاری درازمدت است که دارای ریسک و نوسان است و نباید از بورس انتظار بازدهی کوتاه‌مدت داشت و تنها افراد حرفه‌ای می‌توانند از بورس نوسان‌گیری کنند، اما عامه سرمایه‌گذاران بهتر است از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت و دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه شوند.
همچنین یکی از منابع تأمین مالی برای اقتصاد بازار سرمایه و بورس است که هم شرکت‌های دولتی و هم شرکت‌های بزرگ بورسی و فرابورسی می‌توانند از بازار سرمایه تأمین مالی کنند. بنابراین لازم است دولت از کلیت بازار سرمایه و حضور مردم در این بازار حمایت کند و اجازه ندهد پول‌های خرد مردم از این بازار خارج شده و به سمت بازارهایی مانند ارزهای مجازی و یا بازار ارز و مسکن منتقل شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی