۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۴۱۴۹۸

وعده‌هایی که صف‌های گاز مایع را کم نکرد

چند هفته‌ای است کمبود سیلندر گاز مایع در شهرستان خوسف منجر به سرگردانی مردم و تشکیل صف‌های طولانی شده است.
وعده‌هایی که صف‌های گاز مایع را کم نکرد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما و افزایش تقاضا برای تأمین گاز مایع، مشکلات سر باز می‌کنند و مردم برای دریافت یک سیلندر گاز مایع، به دردسر می‌افتند؛ مردمی که مجبورند ساعت‌ها در صف بمانند، تازه اگر شانس بیاورند و یک سیلندر گیرشان بیاید و گرنه مجبورند دست خالی به خانه برگردند.
هر چند در خراسان جنوبی، تمامی شهر‌ها به شبکه گاز خانگی متصل شده اند، اما هنوز هستند مشترکان شهری و روستایی که اشتراک خانگی ندارند و از سیلندر گاز مایع برای سوخت خانگی استفاده می‌کنند.
یکی از اهالی خوسف  می‌گوید: برای گرفتن یک سیلندر گاز مایع، مجبورم ساعت‌ها در صف بایستم تا بلکه یک سیلندر به من برسد.
یکی دیگر از اهالی که از روستای بصیران خود را به خوسف رسانده است نیز می‌گوید: با وجود اینکه مسئولان یک هفته پیش قول دادند که مشکل را برطرف می‌کنند، اما مردم هنوز برای تأمین سیلندر گاز با مشکل مواجه هستند.
در تأمین مشکلی نداریم، بر نحوه توزیع باید نظارت کرد
مردم در حالی از کمبود سیلندر گاز مایع و صف‌های طولانی می‌گویند که مسئولان شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی منطقه خراسان جنوبی با رد کمبود سیلندر گاز مایع، مشکل را در جایی دیگر یعنی ضعف نظارت‌ها می‌دانند.
مردانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی می‌گوید: در حال حاضر مشکلی در زمینه تأمین گاز مایع در شهرستان خوسف وجود ندارد و مشکل اصلی، نحوه توزیع بوده که برای رفع آن پیگیری‌های لازم انجام شده است.
او ادامه می دهد: در ماه گذشته، نمایندگی توزیع گاز مایع خوسف و شرکت بوتان گاز استان با مشکلی مواجه شدند که همین عامل باعث شد توزیع گاز مایع در خوسف با تأخیر انجام شود.
مردانی با اشاره به اینکه سهمیه مهرماه پارسال این شهرستان ۱۰۰ تُن گاز مایع بوده است بیان می‌کند: در مهرماه امسال نیز همین مقدار و حتی بیشتر توزیع شده است، این در حالی است که بسیاری از روستا‌های خوسف گازرسانی شده و مشخص می‌شود در نحوه توزیع گاز مایع مشکل وجود دارد که اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان موظف شده بر روند توزیع و مدیریت آن نظارت بیشتری داشته باشد.
شرکت بوتان سهمیه را کامل تحویل نمی‌دهد!
کمبود گاز مایع در شهرستان خوسف گویا فراتر از اینهاست و در این میان ظاهرا شرکتی که باید در این روز‌های سرد به فکر مردم باشد از تأمین سهمیه کامل سیلندر گاز مایع بنا به دلایل نامعلومی طفره می‌رود.
یوسفی متصدی تأسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع خوسف می‌گوید: سه ماه است که شرکت بوتان به ما گاز کم می‌دهد؛ سهمیه ما ۱۲۰ تُن گاز مایع در ماه بوده که شهریور ماه ۳۰ تُن از سهمیه ما کم شده و مهر ماه هم تنها ۱۹ تُن و ۲۰ کیلوگرم گاز به شرکت تحویل شده و مابقی به دست ما نرسیده است.
او بیان می‌کند: هفته قبل مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در خبر ۲۰ شبکه خاوران اعلام کرد که آبان ماه ۹۰ تُن گاز مایع به شرکت بوتان داده شده، در صورتی که تنها ۵۹ تُن گاز مایع تحویل ما شده است و ۳۱ تُن کسری گاز داشته ایم.
یوسفی اظهار می‌کند: پارسال ۵ دستگاه گاز ۲۳ تُنی به شهرستان خوسف تزریق شد که این مقدار کفاف می‌کند؛ معادن هیرد، کودکان، چدن و سایر معادن خوسف سیلندر‌های ۵۰ کیلویی گاز مایع دارند و مصارف زیادی دارند که باید برای رفع نیاز آن‌ها چاره اندیشی کرد.
مردانی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی نیز می‌گوید:  ۹ سال پیش که هیچ گازکشی در خوسف نبوده، میانگین گاز توزیعی خوسف ماهانه ۱۰۰ تُن بوده است در صورتی که هم اکنون ۹۰ درصد خوسف به شبکه گاز وصل شده است، اما همچنان ماهانه ۹۰ تُن گاز مایع توزیع می‌شود.
او بیان می‌کند: شرکت بوتان تنها طرف شرکت پخش و توزیع نیست و شرکت‌های امید گاز و اتان گاز هم در پخش و توزیع همکاری دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی