۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۱۴۲۴۴۷

قیمت نفت چگونه به ۳۸۰ دلار می رسد؟

طبق پیش‌بینی شرکت لوک اویل روسیه، در صورت انتقال کامل به انرژی های پاک و تولید صفر کربن تا ۲۰۵۰، قیمت نفت به ۳۸۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.
قیمت نفت چگونه به ۳۸۰ دلار می رسد؟
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   شرکت لوک اویل، دومین تولیدکننده بزرگ نفت و گاز روسیه پس‌از رزنفت اعلام کرد در تمام سناریوهای اعلام‌شده برای توسعه بخش انرژی در دنیا، قیمت نفت تا 2050 از 100 دلار در هر بشکه می‌گذرد و تورم و بالا رفتن قیمت کربن احتمالاً قیمت نفت را به 380 دلار می‌رساند.
طبق سناریوی «تغییر و تحول» که توسط لوک اویل اعلام‌شده، نفت و گاز از سبد انرژی دنیا کنار گذاشته شده و انرژی‌های تجدیدپذیر و حمل‌ونقل برقی جایگزین آن‌ها می‌شوند. در این سناریو تمرکز دنیا بر اهداف محیط‌زیستی خواهد بود و اقتصادها تا 2050 به تولید صفر کربن می‌رسند.
تورم در 2050 دسترسی مصرف‌کنندگان به انرژی را کاهش می‌دهد، بنابراین احتمالا قیمت نفت به 380 دلار در هر بشکه می‌رسد. یعنی بیشترین سهم تورم متعلق به قیمت نفت خواهد بود.
شرکت لوک اویل در گزارش خود از دورنمای انرژی جهان تا 2050، دو سناریوی دیگر را هم معرفی کرده‌است: سناریوی «تکامل» با در نظر گرفتن سیاست فعلی دنیا برای انرژی و برنامه‌های داخلی، بر توانایی‌های فنی موجود تأکید دارد و سناریوی «توازن» ایجاد یک تعادل بین اهداف محیط‌زیستی و توسعه اقتصادی را متصور می‌شود.
طبق پیش‌بینی شرکت لوک اویل ،حتی در سناریوی تکامل که کمترین توجه را به تغییرات جوی دارد، قیمت نفت از 100 دلار در هر بشکه می‌گذرد و در 2050 به 128 دلار می‌رسد. در سناریوی توازن، قیمت نفت در 2050 حدود 200 دلار در هر بشکه خواهد بود.
لوک اویل عقیده دارد نبود سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز باعث کمبود عرضه آن‌ها به بازار و افزایش و بی‌ثباتی قیمت می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی