۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۴۳۷۷۲

️زدن ماسک به‌تنهایی مانع انتقال ویروس نمی‌شود

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند گفت: اگر فرد مبتلا دچار تب یا علائم شدید بیماری باشد نباید سر کار برود و باید با پزشک خود در تماس باشد تا در صورت نیاز و صلاحدید مدت زمان استراحت تمدید شود.
️زدن ماسک به‌تنهایی مانع انتقال ویروس نمی‌شود
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مسعود ضیائی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه شرایطی که امیکرون در پیک ششم ایجاد کرده است، همه می‌دانند که واگیری این بیماری خیلی زیادتر از موارد قبلی است و شاید شدت عوارض آن کمی کمتر باشد اظهار داشت: وقتی تعداد مبتلایان زیاد می‌شود درصدی هم عارضه‌دار می‌شوند و باعث می‌شود تا اتفاقی که در سایر کشورها افتاده تکرار شود.
وی با بیان اینکه موارد بستری در بیمارستان افزایش پیدا کرده است و بیمارانی نیز در آی‌سی‌یو بستری هستند افزود: خوشبختانه کسانی که سه نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند و یا از نوبت دوم آنان کمتر از سه ماه گذشته است ابتلای خیلی شدید را تجربه نمی‌کنند.
متخصص بیماری‌های عفونی با تأکید بر اینکه مهمترین مسئله واکسیناسیون و تکمیل کردن نوبت‌های واکسن کرونا است با هر واکسنی که در دسترس است خاطرنشان کرد: مسئله بعدی پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها است و بسیاری از مبتلایان زمانی که در دورهمی شرکت کرده یا فرزندی داشته‌اند که دارای علائم خفیف بوده است و یا خود فرد دچار علائم بوده باعث شده است مبتلا شوند و یا به سایر افراد انتقال بدهند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تذکر "وقتی در ادارات یا محل کار ماسک را حتی چندلحظه برای خوردن یا آشامیدن برمی‌داریم می‌توانیم آلوده باشیم و این اتفاق هم خیلی باعث گسترش بیماری شده است" گفت: اگر فردی مبتلا به این بیماری باشد باید 5 روز کامل ایزوله شود تا بیماری را به دیگران منتقل نکند و بعد از این در صورتی که حال عمومی فرد خوب باشد و لازم بود، باید با دو ماسک در محل کار حاضر شود.
ضیائی با اظهار اینکه زدن ماسک به‌تنهایی مانع انتقال نمی‌شود افزود: این مهم است که هوا جریان داشته باشد و مدت طولانی در یک فضا با فرد مبتلا نباشیم و اگر پزشک 5 روز استراحت تعیین کرده باشد، بعد از این زمان باید تا 5 روز دیگر کاملاً مراقب باشیم تا باعث انتقال بیماری نشویم.
رئیس بخش بیماریهای عفونی بیمارستان ولی‌عصر(عج) بیرجند تصریح کرد: اگر فرد مبتلا دچار تب، یا علائم شدید بیماری باشد نباید سر کار برود و باید با پزشک خود در تماس باشد تا در صورت نیاز و صلاحدید مدت زمان استراحت تمدید شود.
ضیائی یادآور شد: تکمیل واکسیناسیون در اولین فرصت، پرهیز از حضور در اجتماعات، زدن ماسک در همه فضاها، توجه بیشتر به ضدعفونی دست‌ها و پرهیز از دست زدن به چهره و مخاط‌ها برای پیشگیری از ابتلا و انتقال به امیکرون توصیه می‌شود.
منبع:تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی