۵
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۴۴۱۳۰
مهدوی ابهری خبر داد:

پتروشیمی ها هفته ای ۲۵۰ میلیون دلار ارز به سامانه نیما تزریق می کنند!

در طول چند سال اخیر و افزایش دامنه تحریم های بین المللی، پیش بینی می شد که صنعت و اقتصاد کشور به صورت کامل ورشکسته شود، صنعت پتروشیمی اما با تلاش و مقاومتی جهادی، سرپا ایستاد و حتی بار اقتصاد کشور را به دوش کشید.
پتروشیمی ها هفته ای ۲۵۰ میلیون دلار ارز به سامانه نیما تزریق می کنند!
به گزارش خبرنگار اعزامی نفت ما از کیش، دبیرکل انجمن صنفی کارفرماییِ صنعت پتروشیمی در آیین افتتاح نمایشگاه «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» در جزیره کیش، در خصوص اهمیت بقا و توسعه صنعت پتروشیمی گفت: در طول چند سال اخیر و افزایش دامنه تحریم های بین المللی، پیش بینی می شد که صنعت و اقتصاد کشور به صورت کامل ورشکسته شود، صنعت پتروشیمی اما با تلاش و مقاومتی جهادی، سرپا ایستاد و حتی بار اقتصاد کشور را به دوش کشید. در شرایطی که بسیاری از صنایع از دامنه فعالیت خود به دلیل تحریم کاسته بودند، پتروشیمی های کشور هفته ای ۲۵۰ میلیون دلار ارز مازاد بر نیاز خود وارد سامانه نیمایی کرده و می کنند. به جرات می توان گفت بار تامین ارز در سالهای اخیر به واقع بر دوش پتروشیمی ها بوده!
مهدوی ابهری در ادامه به کارنامه و عملکرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: به رغم وجود تحریم ها و موانع متعددی که پیش روی صنعت پتروشیمی کشور بود، این صنعت در سال 1400 موفق شد عملکرد بهتری را نسبت به سال گذشته رقم بزند. پتروشیمی کشور در عرصه تولید ۵.۸ درصد و در حوزه صادرات ۸ درصد رشد داشته است. خودکفایی و تولید بومی دستاورد دیگر صنعت پتروشیمی در سالهای اخیر و با استفاده از فرصت تحریم بوده، کمیته های خودکفایی فعال در شرکت های پتروشیمی و در هلدینگ خلیج فارس دستاوردهای درخشانی داشته اند، برپایی نمایشگاه «حمایت از ساخت داخل» در جزیره کیش به تنهایی نشانگر توان و ظرفیت صنعت پتروشیمی برای تحقق خوداتکایی و بومی سازی تجهیزات و محصولات و حتی دانش فنی است. در طول این نمایش بیش از ۶۰ درصد تفاهم نامه ها به قرارداد تبدیل شده، این موفقیت یعنی اینکه در آینده نزدیک می بایست شاهد رشد و شکوفایی بیشتر صنعت پتروشیمی به ویژه در بحث تولیدات داخلی باشیم. در طول چند سال اخیر تقریبا هیچ پروژه ای به دلیل فقدان تجهیزات و مواد اولیه تعطیل نشده است. معطوف به چنین توان و کارامدی، اگر تنها در ۲ برنامه توسعه، صنعت پتروشیمی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و مشکل تامین خوراک آن حل شود، این صنعت رونق بی سابقه ای را تجربه خواهد کرد و قادر خواهد بود نزدیک به ۹۰ درصد محصولاتی که به نوعی به صنعت پتروشیمی مربوط هستند را تامین کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی