۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۴۴۵۲۹

اولیانوف: احتمال توافق در چند روز آینده

نماینده روسیه در مذاکرات وین برای برچیدن تحریم های ایران از نزدیک بودن پایان این مذاکرات و احتمال توافق طی چند روز آینده خبر داد.
اولیانوف: احتمال توافق در چند روز آینده
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، نماینده روسیه در مذاکرات وین در سخنانی گفت: ما در آستانه پایان مذاکرات و تدوین متن توافق هستیم و ممکن است طی چند روز آینده به توافق دست یابیم اما همچنان تعدادی از موضوعات حل نشده باقی مانده است.
میخائیل اولیانوف افزود: برخی گمانه زنی ها پیرامون موضع روسیه وجود دارد و برخی تلاش می کنند روسیه را به طولانی کردن زمان مذاکرات متهم کنند.
وی گفت: مذاکرات هنوز نهایی نشده و حتی متن توافق هم هنوز نهایی نیست. شاید تدوین متن توافق فردا به پایان برسد. هیچکدام از طرف های مذاکره کننده تا کنون با متن توافقنامه موافقت نکرده اند.

تضمین تجارت قانونی یکی از اهداف توافق هسته ای است

اولیانوف گفت که یکی از اهداف توافق هسته ای تضمین تجارت مشروع ایران با جهان است و روسیه یکی از شرکای تجاری اصلی تهران است و ما خواهان حفظ این تبادلات هستیم.
این دیپلمات روس ادامه داد: در جریان فشار حداکثری هیچیک از کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل نکردند اما روسیه سال گذشته روابط تجاری خود با ایران را به میزان ۸۴ درصد در مقایسه با سال پیش از آن افزایش داد. ما از اروپایی ها و آمریکایی ها انتظار داریم که در روابط ما با ایران دخالت نکنند.
اولیانوف گفت: ما از آمریکا و اروپا خواسته ایم که هیچ گونه تحریمی در آینده علیه پروژه های هسته ای روسیه در ایران در چارچوب توافق هسته ای یا خارج آن وضع نشود اما واکنش طرف های دیگر مثبت نبوده است.
نماینده روسیه در مذاکرات وین افزود: ما به پایان مذاکرات و تدوین متن توافق بسیار نزدیک هستیم و ممکن است طی روزهای آینده به توافق دست یابیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی