۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
کد مطلب : ۱۴۴۸۹۰

حمله پهپادی آذربایجان علیه یگان های نظامی روسیه

وزارت دفاع روسیه شنبه شب اعلام کرد که نیروهای مسلح آذربایجان وارد منطقه ای شده اند که مسؤولیت نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه قره‌باغ است و یک پست مراقبت ایجاد کرده‌اند.
حمله پهپادی آذربایجان علیه یگان های نظامی روسیه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، بر اساس اعلامیه وزارت دفاع روسیه، آذربایجان چهار حمله پهپادی در منطقه قره باغ انجام داده و مسکو از آذربایجان خواسته است که نیروهای خود را خارج کند.
وزارت امور خارجه فرانسه نیز با ابراز تأسف از ناآرامی‌های اخیر در قره‌باغ به ویژه حوادث مسلحانه و تحرکات نیروها در مناطق پاروخ و خرمورت، بازگشت نیروها به مواضع تعیین شده در آتش‌بس سال ۲۰۲۰ را خواستار شد.
وزارت خارجه فرانسه همچنین در مورد اختلال به وجود آمده در عرضه گاز به جمعیت منطقه قره باغ، ابراز نگرانی و درخواست کرد راه ارتباطی به منظور تامین گاز برقرار شود.
مواضع اخیر در حالی عنوان می شود که جدایی طلبان در منطقه مورد مناقشه باکو و ایروان اعلام کردند که روز جمعه دو سرباز ارمنی توسط نیروهای جمهوری آذربایجان در قره باغ کشته شدند.
منطقه قره باغ با حمایت ایروان و با جمعیت عمدتاً ارمنی‌، در بحبوحه سقوط اتحاد جماهیر شوروی از آذربایجان اعلام جدایی کرد.
این جدایی به نخستین جنگ در دهه ۱۹۹۰ منجر شد که در جریان آن ۳۰ هزار نفر کشته و صدها هزار نفر دیگر آواره شدند.
درگیری دیگری در پاییز ۲۰۲۰ آغاز شد و در شش هفته به مرگ شش هزار و ۵۰۰ نفر منجر شد. در انتها ارمنستان مجبور شد سه منطقه را به آذربایجان واگذار کند.
آتش بس میان باکو و ایروان با میانجیگری مسکو امضا شد و نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه مورد مناقشه مستقر شدند.
منبع:ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی