۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۱۴۴۹۶۲

سرمایه‌گذاری ۵۰میلیارد دلاری در منطقه پارس جنوبی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی با اشاره به بومی سازی فناوری‌های صنعت نفت و گاز در پارس جنوبی گفت: میزان سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی ۸۰۰ میلیارد دلار است که ۵۰ میلیارد آن در دوران تحریم‌ها بوده است.
سرمایه‌گذاری ۵۰میلیارد دلاری در منطقه پارس جنوبی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، یکی از ظرفیت‌های مهم صنعتی کشور و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تأسیسات پارس جنوبی است که نقش مهم در اقتصاد ملی و تولید ناخالص ملی دارد.
میدان گازی پارس جنوبی در خلیج‌فارس محدوده استان بوشهر قرار دارد که تأسیسات خشکی آن شامل پالایشگاه گاز و صنایع پشتیبانی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان قرار دارد.
طرح‌های توسعه پارس جنوبی مشتمل بر 24 فاز گازی است که اکنون افزون 700 میلیون مترمکعب روزانه از پالایشگاه‌های پارس جنوبی گاز تولید و به شبکه سراسری گاز کشور منتقل می‌شود.

بیش از 72 درصد گاز مصرفی کشور از پارس جنوبی تأمین می‌شود

هم اکنون بیش از 72 درصد گاز مصرفی کشور از پارس جنوبی تأمین می‌شود که این مهم نقش تاثیرگذار پارس جنوبی در اقتصاد ملی نشان می‌دهد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی صنعت نفت تمام توان خود را در برای افزایش تولید برای پیشرفت نظام به کار بسته است و در این زمینه پارس جنوبی با اجرا مسئولیت‌های اجتماعی، از دیگر صنایع و اهرم‌های محرک کشور حمایت می‌کند.

13 فاز پارس جنوبی از سال 1390 تاکنون به بهره‌‌برداری رسیده است

سخاوت اسدی  با بیان اینکه در 10 سال اخیر با وجود تحریم‌های ظالمانه شاهد پیشرفت بی‌نظیر صنعت نفت و گاز بوده‌ایم اظهار داشت: در این مدت تقریباً 13 فاز از فاز‌های پارس جنوبی از سال 1390 تاکنون به بهره‌‌برداری رسید که آخرین فاز افتتاح شده‌، فاز 14 این میدان گازی در کنگان است.
وی با اشاره به اینکه تمام دستاورد‌های این مجموعه برای پیشرفت اهداف نظام است، افزود: دستاوردهای پارس جنوبی نشان از قدرت ملت و تلاش خستگی‌ناپذیر کارکنان در صنعت نفت است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ظرفیت تولید از میدان، بیش از 700 میلیون مترمکعب در روز است خاطر نشان کرد: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای جهاد تبیین است و خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌عنوان ظرفیت ارزشمند کشور در این امر، نقش غیر قابل انکاری دارند.
اسدی تأکید کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران با تقویت قوای خود و تلاش گسترده سعی در ناکارآمد کردن و ناکارآمد نشان دادن پیشرفت‌های این نظام دارند.
وی با اشاره به حمایت‌های صنعت نفت از تیم پارس جنوبی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: پارس جنوبی در ابتدای فصل با 27 میلیارد تومان بدهی در قعر جدول قرار داشت، اما امروز هیچ بدهی ندارد و تمام راهکارهای عملی برای تقویت این تیم از سوی صنعت نفت انجام گرفته است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه توان 10 کیلومتر لوله‌گذاری دریایی به‌صورت روزانه از پیشرفت‌های چشمگیر این صنعت است تصریح کرد: در سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های فضای آموزشی و مدارس میلیاردها تومان اعتبار اختصاص داده شد اما سهل‌انگاری ‌دستگاه‌های مربوطه سبب شد تا این اعتبارات زمین بماند.
سخاوت اسدی باتأکید بر اینکه بیش از 800 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پارس جنوبی انجام شده و 50 میلیارد آن در دوران تحریم‌ها بوده گفت: بر اساس قانون و اصولی که برای این سازمان وضع شده‌، باید 50 درصد کارکنان این مجموعه بومی باشند که ما این امر را انجام داده‌ایم به‌طور که امسال 254 نفر بومی جذب شده است.
وی با اشاره به بومی سازی فناوری‌های صنعت نفت و گاز در پارس جنوبی خاطر نشان کرد: در راستای شعار تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین امسال توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از کارآفرینان می‌شود که برنامه‌ای در این راستا تدوین شده است.
منبع:تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی