۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۱۴۶۱۶۵

ارزآوری یک میلیاد و ۲۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی شازند

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از ارزآوری یک میلیاد و ۲۰۰ میلیون دلاری این شرکت طی سه سال گذشته خبر داد.
ارزآوری یک میلیاد و ۲۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی شازند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، ابراهیم ولدخانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید اشتغالزایی و دانش بنیان مجموعه پتروشیمی شازند اقدام طراحی و تولید بیش از ۳ هزار قطعه و تجهیزات مورد نیاز قسمت‌های مختلف این مجموعه به همت شرکت‌های دانش بنیان کرد.
وی افزود: مجموعه این قطعات بیش از ۲۵ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است که این کار ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با بیان اینکه رساندن صرفه‌جویی ارزی به بیش از ۳۵ میلیون یورو در سال آینده توسط این شرکت هدفگذاری شده است، بیان کرد: این وظیفه شرکت‌های بزرگ مثل شرکت پتروشیمی شازند است که با ساخت داخل در تولید محصولات جدید و صرفه‌جویی ارزی برای کشور به ایفای نقش بپردازند.
ولدخانی با اشاره به اینکه این مجموعه در زمان کرونا در تولید ماسک و گریدهای سرم و سرنگ نقش موثری داشته است، ادامه داد: وظیفه خود می‌دانیم در راستای رفع وابستگی به کشورهای خارجی روز به روز ساخت تجهیزات داخل را افزایش دهیم.
وی گفت: پتروشیمی شازند متنوع‌ترین محصولات پلیمری و شیمیایی کشور را تولید می‌کند، علاوه بر اینکه نیاز ۵ هزار واحد پایین دستی را تامین می‌کنیم ارزآوری در سه سال گذشته بیش از یک میلیاد و ۲۰۰ میلیون دلار داشته‌ایم که تمام این ارز در اختیار بانک مرکزی و سامانه نیما قرار گرفته است و این کار بزرگی است که انجام شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی