۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۴۷۴۶۴

جزئیاتی از زمان پرداخت «خسارت» به سیل‌زدگان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای اعلام خسارت سیل، هر چه سریعتر تصمیم گیری می‌شود، البته این موضوع به اقداماتی که بایدانجام شود بستگی دارد تا برآورد خسارت صورت بگیرد اما در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود.
جزئیاتی از زمان پرداخت «خسارت» به سیل‌زدگان
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، محمدحسن نامی، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار رفاه اجتماعی با خطرناک توصیف کردن قطع درختان و جاری شدن سیل، اظهار کرد: این را باید بدانیم هر چه سطح طبیعی زمین را بیشتر با سیمان، سنگ، پلاستیک و آسفالت و ورق‌ها بپوشانیم در حقیقت به گرم شدن منطقه کمک کرده‌ایم؛ لذا باید از قطع شدن درختان و پوشش‌های گیاهی در کشور خودداری کنیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره زمان پرداخت خسارات سیل اخیر به مردم، خاطرنشان کرد: میزان خسارات سیل این گونه نیست که بتوان به سرعت آن را تعیین کرد، استان‌ها و شهرستان‌های کشور خسارت را به ما اعلام می‌کنند و با توجه به بودجه بحران کشور همراه با مستندات می‌توانند این خسارات را دریافت کنند، فرض کنید اگر یک برخی منازل در  آسیب دیده باشد باید کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مستندات ذکر شده جمع بندی کنند و به ما گزارش کنند وپس از آن نیز کارشناسان ما بررسی‌های کلی را خواهند داشت.
نامی درخصوص خسارات وارد شده به مزارع و باغات، گفت: در این باره کارشناسان جهاد کشاورزی حتما باید این موارد را تأیید کنند، این مقدار را نیاز به مختصات و ارزیابی دارد و اگر راه هست، این‌ میزان آسیب دیدگی را باید کارشناسان راه و شهرسازی محاسبه و اعلام خسارت کنند.
وی همچنین درباره اموال و خودروهای مردم این گونه توضیح داد: درباره اموال مردم مانند خودرو نیز باید نماینده دادستان، فرماندار و کارشناسان آن حضور داشته باشند و اینها تشخیص می دهند که‌ آیا خودروها بیمه هستند یا خیر، اما تلاش شده که اگر فردی کوتاهی کرده باشد و خودرو هم بیمه نداشته باشد  خسارت پرداخت می‌شود، البته شرط آن وجود مستندات است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به زمان اعلام خسارت واقعی سیل به مناطق آسیب دیده کشور، تصریح کرد: برای اعلام خسارت سیل، هر چه سریعتر تصمیم گیری می‌شود، البته این موضوع به اقداماتی که بایدانجام شود بستگی دارد تا برآورد خسارت صورت بگیرد اما در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا از کشورهای منطقه و حاشیه خلیج فارس درخواستی برای کمک رسانی در سیل صورت گرفته؟ اظهار کرد: البته ما اعلام کرده ایم که آمادگی همه گونه کمک رسانی به کشورهای همسایه ایران را داریم، کما اینکه در ۲ نوبت‌آتش سوزی که اخیر صورت گرفته بود، تجهیزات هوایی به کشورهای پاکستان و ترکیه ارسال شد و کمک هایی به آن‌ها انجام شد.
 
منبع: فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی