۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹
کد مطلب : ۱۴۹۴۳۹

پاکستان به دنبال نفت ارزان روسیه

- اسحاق دار وزیر دارایی پاکستان گفت که کشورش در حال بررسی خرید نفت روسیه با تخفیف است زیرا به دنبال رفع نگرانی‌ها مبنی بر بدهی‌های جهانی کمرشکن اسلام آباد پس از سیل‌های ویرانگر اخیر است.
پاکستان به دنبال نفت ارزان روسیه
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، آژانس اعتباری مودیز ۱۴ مهر ماه در تصمیمی که به شدت مورد اعتراض دولت پاکستان قرار گرفت رتبه اقتصادی این کشور را با اشاره به افزایش نقدینگی و خطرات آسیب پذیری خارجی ناشی از تأثیرات اقتصادی سیل یک پله کاهش داد.
اقتصاددانان گفته‌اند که پاکستان باید همه گزینه‌ها را برای افزایش و پس انداز ذخایر خارجی خود که برای حدود یک ماه واردات استطاعت دارد و عمدتاً شامل خرید نفت و گاز است، در نظر بگیرد.
اسحاق دار وزیر دارایی پاکستان در پاسخ به این پرسش که آیا پاکستان ممکن است به نفت ارزان روسیه روی بیاورد، به خبرنگاران گفت: «ما قطعاً آن را بررسی می‌کنیم. اگر هند از روسیه نفت می‌خرد ما نیز حق داریم.»
گروه هفت کشور ثروتمند دنیا در تلاش است مکانیسمی به منظور محدود کردن قیمت صادرات نفت روسیه تا ۱۴ آذر ماه زمانی که تحریم‌های اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات نفت خام روسیه از طریق دریا اعمال می‌شود، طراحی کند.
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از گروه کشورهای وام دهنده به کشورش موسوم به باشگاه پاریس تقاضای کاهش بدهی کرده است اما دار روز چهارشنبه گفت که پاکستان به دنبال تغییر روش از سوی گروه کشورهای طلبکار نخواهد بود.
او در کنفرانسی در اسلام آباد گفت: «به خواست خدا می‌توانیم به تعهدات مالی خود عمل کنیم. من به شما اطمینان می‌دهم، لازم نیست نگران باشید.»
اقتصاد پاکستان که در حال حاضر با افزایش کسری بودجه جاری، تورم بیش از ۲۰ درصدی و کاهش شدید ارزش روپیه دچار آشفتگی شده است در اثر سیل که ضرر اقتصادی آن بیش از ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، بیشتر تضعیف شده است.
دار که هفته گذشته در مصاحبه‌ای به رویترز گفت که پاکستان به دنبال تجدید ساختار بدهی‌اش به ارزش ۲۷ میلیارد دلار است، همچنین گفت که کشورش یک میلیارد دلار اوراق قرضه یورویی را که سررسید امسال است بازپرداخت خواهد کرد.
او هفته گذشته در نشست‌های سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با آژانس‌های رتبه بندی اعتباری و مقام‌های دولت آمریکا دیدار کرد.
دار آخرین وزیر در صف وزیران دارایی این کشور دچار بحران اقتصادی جنوب آسیا است. او اواخر ماه گذشته جایگزین مفتاح اسماعیل شد که پنجمین وزیر دارایی پاکستان در حدود چهار سال اخیر بود و تنها ۶ ماه دوام آورد. این چهارمین بار است که دار سیاستمدار کهنه کار و حسابدار رسمی پاکستانی، این سمت را به دست می‌آورد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی