۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۱۴۹۵۲۵

شاخص بورس آبان‌ماه را با افت آغاز کرد

شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه، یکم آبان‌ماه) با ۱۲ هزار و ۱۶۵ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۲۹۶ هزار واحدی قرار گرفت.
شاخص بورس آبان‌ماه را با افت آغاز کرد
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، شاخص هم‌وزن با یک‌هزار و ۲۹۸ واحد کاهش به ۳۷۷ هزار و ۶۹۶ واحد و شاخص قیمت با ۷۷۵ واحد افت به ۲۲۵ هزار و ۵۰۷ واحد رسید.
شاخص بازار اول، ۱۰ هزار و ۲۸۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۰ هزار و ۲۴۳ واحد افت را ثبت کردند.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۷۶۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۷۵۹ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین کشتیرانی جمهوری اسلامی (حکشتی) ۴۶۰ واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۱۷۱ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با ۱۰۴ واحد، زامیاد (خزامیا) با ۷۳ واحد و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با ۵۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.
 در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۶۵۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲ هزار و ۱۴۹ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر(کگل) با یک هزار ۱۳ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۹۸۴ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۷۴۰ و پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۷۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.
بر پایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، سایپا (خساپا)، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد خوزستان (فخوز) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۰۶ میلیون و ۲۴۶ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۷۱ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۷۸۲ واحد رسید.
در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۴۱۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۵۴ هزار و ۲۵ نوبت بود.
پلیمر آریا ساسول (آریا)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، پویا زرکان آق دره (فزر)، سیمان ساوه (ساوه) و قاسم ایران (قاسم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، پالایش نفت شیراز (شراز)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بهمن دیزل (خدیزل) و فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی