۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۱۴۹۵۲۹

شل شریک قطرانرژی در پروژه ال‌ان‌جی شد

مدیرعامل شرکت "قطرانرژی"، شرکت شل را شریک پروژه توسعه ال‌ان‌جی "نورت فیلد ساوت" این کشور اعلام کرد.
شل شریک قطرانرژی در پروژه ال‌ان‌جی شد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سعد الکعبی که وزیر انرژی قطر هم است، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد شل ۹.۳ درصد سهم در این پروژه خواهد داشت و قطر انرژی ۷۵ درصد سهم را حفظ خواهد کرد.
کعبی اعلام کرد قرارداد توسعه "نورت فیلد ساوت" در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ اعطا خواهد شد. وی در ادامه افزود: قطر انرژی آماده مذاکره درباره همکاری با شل در همه حوزه‌های انرژی است.
"نورت فیلد" بخشی از بزرگترین میدان گازی جهان است که قطر با ایران شریک است و بخش ایرانی آن، پارس جنوبی خوانده می‌شود.
شرکت دولتی قطر انرژی، امسال قراردادهایی را برای پروژه "نورت فیلد ایست" امضا کرده که فاز نخست و بزرگتر برنامه توسعه دو مرحله‌ای میدان شمال است و شامل شش واحد ال‌ان‌جی است که ظرفیت مایع سازی گاز قطر را از ۷۷ میلیون تن در سال، به ۱۲۶ میلیون تن تا سال ۲۰۲۷ افزایش می‌دهد.
شرکت‌های توتال انرژیز، شل، اکسون، کونوکو فیلیپس و اِنی، در فاز توسعه "نورت فیلد ایست" سهم خریداری کرده‌اند و ماه گذشته، توتال انرژیز نخستین شریک در پروژه "نورت فیلد ساوت" نامیده شد.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت قطر انرژی اعلام کرده است که شرکای پروژه "نورت فیلد ساوت" از میان شرکای فاز اول انتخاب خواهند شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عارف
آقایون عرزاشه عزیز تحویل بگیرید . همین الان پارس جنوبی با افت فشار روبرو شده حالا اگر این طرح ها به بهره برداری برسه همه گاز میره سمت قطر حالا برید گیر بدید به شاهمیرزایی بابت نقشه اسراییل.