۱
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۱۵۰۱۲۸
با حضور مدیران عامل شستا و تاپیکو صورت گرفت؛

افتتاح پروژه گازکوب پتروشیمی آبادان

با حضور مدیران عامل شستا و تاپیکو، پروژه ایستگاه افزایش فشار و خطوط انتقال گاز خوراک پتروشیمی آبادان، موسوم به پروژه گازکوب افتتاح شد.
افتتاح پروژه گازکوب پتروشیمی آبادان
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  با حضور مهندس ابراهیم بازیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و دکتر مسعود اسم خانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) و هیات مدیره تاپیکو، پروژه ایستگاه افزایش فشار و خطوط انتقال گاز خوراک پتروشیمی آبادان، موسوم به پروژه گازکوب افتتاح شد.
بر اساس این گزارش، با افتتاح این پروژه، خوراک دریافتی پتروشیمی آبادان از پالایشگاه آبادان روزانه 85 تن افزایش می یابد که این موضوع باعث می شود میزان پی وی سی تولیدی در پالایشگاه آبادان از  85 تن در روز به 180 تن در روز افزایش یابد.
افتتاح پروژه گازکوب در پتروشیمی آبادان از آن جهت حائز اهمیت است که با افزایش 85 تن خوراک دریافتی و رسیدن آن به 180 تن در روز، ظرفیت اسمی واحد الفین پتروشیمی آبادان در حال تکمیل شده و این موضوع همچنین باعث کاهش بهای تمام شده اتیلن و افزایش تولید pvc خواهد شد. موضوعی که می توان آن را یک جهش مهم در روند افزایش تولید و سوددهی پتروشیمی آبادان تحلیل کرد.
از دیگر مزایای افتتاح پروژه گازکوب، کاهش اثرات زیست محیطی آلاینده های هوا از طریق کاهش میزان گاز خروجی به مشعل است.
گفتنی است؛ این پروژه پس از 7 سال بلاتکلیفی، در نهایت با یک مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی در مدت 6 ماه گذشته اجرایی شده و به بهره برداری رسید.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


Javad
با سلام
واقعا زحمت زیادی کشیدین که بعد ۷ سال دو تا کمپرسور وارداتی را نصب کردید ؛واقعا این دیگه مدیریت جهادی نیست ؛مدیریت دیگه هست.
راستی از حق تقدمهایی که به ثمن بخس دادین رفت چه خبر!!
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی