۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۱۵۰۶۵۵

تولید انرژی از برف با فناوری جدید ژاپنی‌ها

کارشناسان ژاپنی موفق شده اند تا فناوری جدیدی را برای تولید انرژی از برف توسعه دهند.
تولید انرژی از برف با فناوری جدید ژاپنی‌ها
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، طبق گزارش رسانه ها، محققان ژاپنی در آئوموری، که یکی از برفی‌ترین شهر‌های ژاپن به شمار می‌رود، آزمایش منحصر به فردی برای به دست آوردن برق از برف در ماه دسامبر آغاز خواهند کرد.
فناوری جدید برای تولید برق توسط کوجی اینوکی، استاد دانشگاه ارتباطات توکیو اختراع شده و به گفته کارشناسان، کارایی این فناوری کمتر از فناوری پنل‌های خورشیدی برای تولید برق نخواهد بود.
این فناوری جدید متکی به یک سیستم شامل حلقه‌های بسته است که مایع در آن گردش می‌کند و بخشی از لوله‌های این حلقه‌ها در مخزن پر از یخ غوطه‌ور می‌شود و بخشی از حلقه‌ها در هوا باقی می‌ماند، در حالی که بخش بیرونی این سیستم توسط خورشید گرم می‌شود و به لطف اختلاف دما، یک اثر فیزیکی در سیستم ایجاد می‌کند که منجر به چرخش توربین‌ها می‌شود که به نوبه خود برق تولید می‌کند.
در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایش، طراح سیستم جدید قصد دارد در آینده از برف جمع آوری شده از خیابان‌ها برای استفاده در سیستم جدید خود به جای ریختن آن به دریا استفاده کند. همچنین سیستم مشابهی که متکی به گرمای چشمه‌های آب گرم است نیز توسعه خواهد یافت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی