۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۱۵۱۴۳۶

وام ژاپن به عراق برای توسعه پالایشگاه بصره

وزارت دارایی عراق تفاهم نامه ای با کاردار سفارت ژاپن در بغداد مبنی بر دریافت وام برای توسعه فاز چهارم پالایشگاه بصره امضا کرد.
وام ژاپن به عراق برای توسعه پالایشگاه بصره
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، «طیف سامی»، وزیر دارایی عراق امروز در دیدار با «ماساموتو کینیتشی» کاردار سفارت ژاپن در بغداد، تفاهمنامه ای را مبنی بر وام ژاپن به عراق به میزان 120 میلیارد ین ژاپن (یک میلیون و 200 هزار دلار) برای توسعه فاز چهارم پالایشگاه بصره امضا کرد.
توسعه پالایشگاه بصره شامل ایجاد یک پالایشگاه جدید به نام مجتمع کراکینگ کاتالیزوری مایع (FCC) است که می‌تواند نفت باقی مانده از ایستگاه‌های موجود را به فرآورده‌های نفتی با ارزش تبدیل کند، زیرا این اولین مجتمع کراکینگ کاتالیزوری مایع خواهد بود.
هدف این طرح افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی و پر کردن شکاف میان عرضه و تقاضا، علاوه بر کاهش بار زیست محیطی در کارخانه جدید با ورود واحد گوگرد زدایی نفت گاز سبک (LGOHDT) از طریق انتقال فناوری است. پس از اجرای این طرح، پالایشگاه بصره اولین مجتمع FCC خواهد بود که فرآورده های نفتی با ارزش افزوده بالا مانند بنزین و گازوئیل تولید خواهد کرد که مطابق با استانداردهای زیست محیطی بین المللی خواهد بود.
انتظار می رود این طرح به نتایج زیر بیانجامد:
– ارزآوری و بهبود تجارت و حساب های جاری و کاهش کسری مالی
– فراهم شدن فرصت های اقتصادی و شغلی برای مردم عراق
– نوسازی صنعت انرژی عراق و هموار کردن راه برای جذب پشتیبانی در حوزه انرژی
– کاهش آلودگی هوا از طریق کاهش میزان گوگرد در فرآورده های نفتی مطابق با استانداردهای بین المللی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی