۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۱۵۱۸۹۵

تولید شیر اطمینان خطوط بخار در پتروشیمی گچساران

مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در زمینه تامین قطعات مورد نیاز پتروشیمی دارند گفت: شیر اطمینان خطوط بخار این مجتمع که به عنوان یک سوپاپ اطمینان عمل می کند از سوی یک شرکت دانش بنیان ایرانی ساخته شده است.
تولید شیر اطمینان خطوط بخار در پتروشیمی گچساران
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مصطفی حیدریان افزود: سالانه یک میلیون تن اتیلن در این مجتمع تولید و به عنوان خوراک برای پنج پتروشیمی بزرگ در کشور ارسال می‌شود.
وی ادامه داد: فعالیت واحدهای مختلف این مجتمع متکی به فعالیت تجهیز شیر اطمینان خطوط الفین که ساخت آن تنها در دست پنج کشور دنیاست.
حیدریان اظهار کرد: این شرکت به دلیل تحریم های مختلف برای خرید این تجهیز با مشکلاتی مواجه بود که با اعتماد به شرکت های دانش بنیان و تلاش مهندسین ایرانی این تجهیز را در کشور تهیه شد.
وی تصریح کرد: در این زمینه بیش از ۱۱ تجهیز به یک شرکت دانش بنیان ایرانی سفارش داده شده که به موقع تحویل و در آزمایش نهایی نیز موفق بوده است.
مدیر عامل شرکت پتروشیمی گچساران گفت: همچنین این شرکت در ساخت بیشتر قطعات این صنعت از دانش متخصصان داخلی استفاده کرده است.
وی بیان کرد: این شرکت در زمینه ساخت واحد تصفیه پساب شیمیایی از حمایت پیمانکاران اجرایی داخلی استفاده کرده است.
حیدریان ابراز کرد: این واحد یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های صنعتی در کشور است که می تواند در هر ساعت ۲۵۰متر مکعب فاضلاب شیمیایی با بازیافت ۱۰۰ درصدی را تصفیه کند.
حیدریان اظهار کرد: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۴درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت صنعتی و تولیدی هزاره اراک گفت: از ۶ سال پیش کار تحقیق بر روی تجهیزهای مشابه خارجی در این شرکت انجام گرفت و سرانجام نخستین تجهیز ایرانی با همت کارگران و مهندسان این کارخانه ساخته شد.
میلاد هزاوه افزود: با اعتماد مجموعه پتروشیمی گچساران این ۱۱ تجهیز در مدت کمتر از سه ماه ساخته و تحویل متقاضی شد.
وی ادامه داد: در حالی که نمونه خارجی این تجهیز ۴۵ هزار یورو قیمت گذاری شده، اما قطعه تولید شده ایرانی با ۲۰ درصد کمتر از مشابه خارجی در این شرکت دانش بنیان تولید می‌شود.
پیش از ساخت این تجهیز در شرکت دانش بنیان اراکی انحصار تولید آن در اختیار کشورهای ژاپن، کره، دو کشور اروپایی و آمریکا بوده است.
مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.
ساخت مجتمع پتروشیمی گچساران به گفته کارشناسان اقتصادی نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهرستان گچساران ایفا خواهد کرد.
شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی