۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۵۲۶۴۴

راه اندازی هاب گازی ترکیه در سال جاری

وزیر انرژی ترکیه خاطرنشان کرد: نمایندگان همه کشورهایی که موضوع هاب گازی ترکیه را با آنها در میان گذاشتیم، آمادگی خود را برای حمایت از این پروژه اعلام کردند.
راه اندازی هاب گازی ترکیه در سال جاری
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  فاتح دونمز وزیر انرژی ترکیه گفت: کار ایجاد هاب گاز در خاک ترکیه وارد مرحله نهایی خود شده و انتظار می‌رود اولین عملیات تجاری در این سکو در سال جاری انجام شود.
 وزیر امور خارجه ترکیه نیز که هم اکنون در باکو به سر می‌برد، گفت: کار ایجاد مرکز توزیع و تجارت گاز طبیعی به پایان خود نزدیک می‌شود. ما در حال آماده شدن برای انجام اولین عملیات تجاری در سال جاری هستیم.
وی اعلام کرد که مذاکراتی برای مشارکت در این پروژه با تعدادی از کشورها انجام شده است.
دونمز همچنین گفت: «نمایندگان همه کشورهایی که با آنها درباره این موضوع صحبت کردیم، آمادگی خود را برای حمایت از این پروژه اعلام کردند.
ایده ایجاد یک هاب گاز در ترکیه توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اکتبر سال گذشته مطرح شد. به گفته رئیس جمهور روسیه، امکان ساخت سیستم خط لوله دیگری برای جایگزینی خط لوله از دست رفته نورد استریم و ایجاد یک هاب گاز در ترکیه وجود دارد که گاز را به کشورهای ثالث - در درجه اول اروپایی - در صورتی که آنها علاقه مند باشند، توزیع کند.
ایده هاب گاز بارها توسط روسای جمهور روسیه و ترکیه مورد بحث قرار گرفت. در ماه ژانویه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که تهیه نقشه راه این پروژه به زودی نهایی می‌شود و پس از آن اقدامات عملی برای اجرای آن آغاز خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی