۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۸
کد مطلب : ۱۵۳۶۶۸

افزایش ۲.۵ برابری صادرات گاز آمریکا به اروپا

صادرات گاز آمریکا به اروپا در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۵ برابر سال ۲۰۲۱ شده است.
افزایش ۲.۵ برابری صادرات گاز آمریکا به اروپا
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، منابع آماری وزارت انرژی آمریکا نشان می‌دهد که صادرات گاز این کشور به اروپا در سال گذشته میلادی نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۱۴۱ درصد افزایش داشته است. این افزایش صادرات به معنای آن است که صادرات گاز آمریکا به اروپا در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۵ برابر سال ۲۰۲۱ شده است.
بر مبنای داده‌های وزارت انرژی آمریکا، صادرات روزانه گاز مایع یا ال‌ان‌جی آمریکا به کشورهای اروپایی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۱۳ میلیون بشکه بوده است و این میزان باعث شده تا ایالات متحده بزرگ‌ترین کشور صادرکننده گاز به اروپا پس از قطع گاز روسیه باشد. آمریکا در کنار قطر مهم‌ترین صادرکننده‌های گاز مایع به اروپا در سال گذشته میلادی بوده‌اند.
پیش از این، «جفری بیات» معاون امور انرژی وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که این کشور ۷۰ درصد از صادرات گاز طبیعی مایع خود را به اروپا اختصاص داده است. خبرگزاری تاس نیز به نقل از بیات گزارش داد: واقعیت این است که ایالات متحده سال میلادی ۲۰۲۲ بزرگترین صادرکننده گاز مایع در جهان خواهد بود و ۷۰ درصد از صادرات ما راهی اروپا می‌شود.
«آلفرد کامر»، رئیس بخش اروپای صندوق بین المللی پول نیز پیشتر گفته بود که توقف کامل صادرات گاز روسیه به اروپا همزمان با فصل زمستان می‌تواند به کمبود مصرف گاز و بهینه سازی آن منجر شود که این امر ممکن است به تولید ناخالص داخلی برخی کشورهای اروپایی به میزان ۳ درصد آسیب وارد کند. این در حالی است که «میخائیل اولیانوف»،نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین گفت که آمریکا گاز را به قیمتی چند برابر بازار داخلی خود به اروپا می‌فروشد.
بر اساس این گزارش، این دیپلمات روس در صفحه توئیتر خود نوشت: ایالات متحده گاز طبیعی مایع را با قیمتی ۴ برابر بازار داخلی آمریکا به اروپا عرضه می‌کند.
وی افزود: همبستگی فرا آتلانتیکی مانعی برای کسب درآمد به قیمت از دست دادن متحدان نیست به ویژه زمانی که متحدان داوطلبانه منابع ارزان‌تر عرضه گاز را رها کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی