۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۱۵۵۰۱۰

آغاز اجرای طرح پاداش مصرف برق از ۱۰روز آینده

سخنگوی صنعت برق گفت: فقط ۱۰ روز تا آغاز اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی مصرف برق مشترکان خانگی باقی مانده است.
آغاز اجرای طرح پاداش مصرف برق از ۱۰روز آینده
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مصطفی رجبی مشهدی افزود: شمارش معکوس اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی مصرف برق مشترکان خانگی از امروز آغاز شد.
وی ادامه داد: طرح پاداش کاهش مصرف برق خانگی از ابتدای خرداد تا پایان شهریورماه اجرا می‌شود و همه مشترکان حتی پرمصرف‌ها هم می‌توانند با کاهش مصرف برق خود پاداش دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: این طرح متناسب با اقلیم مناطق مختلف کشور طراحی شده و اگر مشترکان خانگی مصرف برق خود را به نحوی کاهش دهند که نسبت به دورهٔ مشابه سال گذشته به زیر الگو برسانند تا ۲۰۰۰ تومان به‌ازای هر کیلووات‌ساعت پاداش خواهند گرفت.
رجبی مشهدی ضمن تشکر از همراهی خوب مشترکان خانگی در سال گذشته گفت: انتظار می‌رود با مشارکت همگانی برق پایدار برای همه هم‌وطنان و بخش‌های مختلف تأمین شود.
  وزارت نیرو برای تأمین برق مورد نیاز برنامه‌های متعددی را در دستور کار خود قرارداد که دو برنامه اصلی آن، افزایش ظرفیت تولید برق و مدیریت مصرف مشترکان دسته‌بندی است. در بخش مدیریت مصرف برق بخش خانگی دو سیاست کلی وجود دارد که یکی اجرای قانون افزایش پلکانی مصرف برای پرمصرف‌ها و دیگری طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است.
اجرای طرح پرداخت پاداش صرفه‌جویی مصرف برق در سال گذشته موفق بود و توانست سبب کاهش مصرف بخش خانگی شود؛ امسال هم وزارت نیرو مصمم است با اجرای طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی در مصرف را با شرایطی فراهم آورد تا همه مردم از برق مطمئن و پایدار برخوردار شوند.
بر اساس این گزارش، وزارت نیرو در راستای تشویق مشترکان برای صرفه‌جویی در مصرف برق، امسال از ابتدای خردادماه تا انتهای شهریورماه طرح اختصاص پاداش به مشترکان را اجرایی می‌کند که نسبت به سال گذشته وسیع‌تر است و همه مشترکان خانگی می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.
مشترکان امسال با صرفه جویی در مصرف برق به‌ازای هر کیلووات‌ساعت تا ۲ هزار تومان معادل ۲۰ برابر هزینه فروش برق پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند که این پاداش نسبت به سال گذشته رشد ۲۰ برابر داشته است و شامل همه مشترکان خواهد شد.
میزان پاداش در نظر گرفته شده بسته به میزان مصرف برق متفاوت است و مشترکانی که میزان مصرف خود را الگوی مصرف کاهش دهند تا ۲ هزار تومان مشمول پاداشت می‌شوند، البته هر چه میزان مصرف بیشتر باشد رقم پاداش هر کیلووات‌ساعت برق نیز کمتر می‌شود.
 
منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی