۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۱۵۵۲۰۵

پتروشیمی سبلان و پژوهشگاه نفت تفاهم‌نامه امضا کردند

در سومین روز بیست و هفتمین دور نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران پتروشیمی سبلان و پژوهشگاه نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
پتروشیمی سبلان و پژوهشگاه نفت تفاهم‌نامه امضا کردند
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، در سومین روز بیست و هفتمین دور نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران طی مراسمی با حضور دکتر نجف پور مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، دکتر فتحی‌نیا معاون امور شرکت‌ها، دکتر زاهدی اول معاون مالی و سرمایه انسانی، خانم دکتر احمدی مقدم بازرس ویژه وزیر، دکتر طاهری رییس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ، مهندس یاری مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر، دکتر حبیبی خراسانی رئیس هئیت مدیره و مهندس کریمی مدیرعامل پتروشیمی و دکتر کلانتری رییس پژوهشگاه نفت، تفاهم‌نامه همکاری میان پتروشیمی سبلان و پژوهشگاه نفت به امضا رسید.
در این مراسم دکتر نجف‌پور با بیان اینکه این تفاهم‌نامه تحقق ایده مقام معظم رهبری در راستای پیوند صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان است تاکید کرد: امروز صندوق ذخیره فرهنگیان متولی سرمایه فرهنگیان کشور است و مجموعه‌های گوناگونی را در زمینه صنعت پتروشیمی به بهره‌برداری رسانده است.
وی افزود: این صندوق بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری آینده خود را با شرکت‌های دانش‌بنیان گره خواهد زد تا گام موثری در فرایند تولید بردارد. امروز شرایط متانول‌سازان چندان مناسب نیست و این تفاهم‌نامه انشالله نقطه عطفی برای عبور از این شرایط خواهد بود.
مهندس کریمی مدیرعامل پتروشیمی سبلان نیز گفت: اعتقاد ما بر این است که باید به سمت طرح‌های پایین‌دست حرکت کنیم. در حال حاضر 12 طرح پایین‌دستی شناسایی کرده‌ایم که کارهای مطالعاتی آن به پایان رسیده است.
وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری برای طرح‌های پایین‌دستی یکی از اصلی‌ترین اهداف ماست و پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند. امیدوارم با این تفاهم‌نامه انشالله به سمت عقد قرارداد پیش برویم و به زودی شاهد آغاز توسعه طرح‌های پایین‌دستی باشیم.
دکتر کلانتری رییس پژوهشگاه نفت نیز با اعلام اینکه ما آمادگی داریم در جهت رفع گلوگاه دانش فنی در راستای توسعه طرح‌های پایین دستی همکاری داشته باشیم افزود: ما در حال حاضر در پروژه‌های گوناگونی فعال هستیم و امیدواریم بتوانیم گام موثری در راستای ایجاد و توسعه طرح‌های پایین دستی برداریم و نقش مهمی در حذف خام‌فروشی ایفا کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی