۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۱۵۵۲۷۰

پتروشیمی سنقر در انتظار پیش راه اندازی

مدیرعامل شرکت پتروشیمی سنقر گفت : این شرکت با نام "صنایع شیمیایی نگین سنقر" بعنوان پنجمین واحد پتروشیمی استان کرمانشاه خرداد ۱۳۹۸ کلنگ زنی شد و بهمن ماه امسال به مرحله پیش راه‌اندازی می‌رسد.
پتروشیمی سنقر در انتظار پیش راه اندازی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،حسین کهتری مدیرعامل شرکت پتروشیمی سنقر در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه پتروشیمی نگین سنقر تا انتهای سال گذشته به بیش از ۴۱ درصد رسید، گفت : در ماه‌های اخیر این روند پیشرفت به خوبی حفظ شده است.
 وی با اشاره به اینکه توسعه پتروشیمی نگین سنقر مطابق برنامه زمان بندی پترول در حال پیگیری است، یادآور شد: امیدواریم پیش راه‌اندازی پروژه در بهمن ماه سال جاری رقم بخورد.
کهتری با بیان اینکه نمایشگاه نفت می‌تواند به تامین تجهیز پروژه‌هایی مانند نگین سنقر کمک کند، افزود: شرکت‌های تامین کننده تجهیزات حاضر در نمایشگاه می‌توانند در تأمین داخلی و خارجی تجهیز مورد نیاز پروژه نقش بازی کنند.
مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر چندی قبل در جلسه مجموع عمومی عادی سالیانه این شرکت هدف از اجرای پتروشیمی سنقر را جلوگیری از خام‌فروشی، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و رشد مناطق کمتر توسعه یافته اعلام کرد و گفت: در همین راستا شرکت صنایع شیمیایی نگین سنقر اقدام به تعریف و اجرایی نمودن طرح تولید متیل‌آمین‌ها و مشتقات با استفاده از متانول و آمونیاک مازاد موجود در کشور نموده است.
کهتری محصولات زنجیره متیل‌آمین‌ها را استراتژیک و مورد نیاز کشور دانست و گفت: این محصول از لحاظ بازار فروش و تنوع کاربرد به ویژه در بخش صنایع پتروشیمی، شیمیایی و کشاورزی دارای مزیت می‌باشد.
به گفته کهتری، این پروژه ملی به‌عنوان اولین طرح تولید متیل‌آمین‌ها پس از گذشت ۵۷ سال از تاسیس صنعت پتروشیمی در ایران با مجموع ظرفیت ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن در سال در منطقه سنقر استان کرمانشاه درحال اجراست .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی