۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۱۵۵۳۶۳

تعلل وزارت نیرو در فروش پساب به پتروشیمی خراسان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه در انعقاد قرارداد فروش پساب پتروشیمی خراسان واقع در بجنورد تاخیر شده است گفت: این امر به زودی تعیین تکلیف می‌شود.
تعلل وزارت نیرو در فروش پساب به پتروشیمی خراسان
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت مامهدی رشیدی اظهار کرد: انتقال پساب تصفیه خانه بجنورد به پتروشیمی و توقف استفاده از منابع آبی در این واحد صنعتی، یکی از دغدغه ها و درخواست‌های مردم است و در سفر رییس جمهور به استان هم این امر به عنوان موضوع اولویت دار مطرح شد.
وی افزود: پروژه انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان باید سریع تر تکمیل شود اما وزارت نیرو در انعقاد قرارداد فروش پساب به پتروشیمی تعلل می کند که این امر غیرقابل قبول است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: قیمت فروش هر مترمکعب پساب به پتروشیمی ۷۰۰ تومان تعیین شده که هنوز قرارداد در این باره منعقد نشده است.
وی عنوان کرد: پتروشیمی قرار است برای اجرای تصفیه خانه و خط انتقال پساب، یکهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کند.
رشیدی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه به وسیله پتروشیمی اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این طرح تا پایان تابستان امسال تکمیل می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: اکنون سالانه ۵.۵ میلیون مترمکعب پساب در تصفیه خانه بجنورد تولید می شود که بدون استفاده در مسیل ها رها می شود، با اجرای خط انتقال، این پساب در صنعت پتروشیمی مصرف می شود.
  پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.
این واحد صنعتی بزرگ پرمصرف ترین صنعت آب در این خطه به شمار می رود و حدود پنج میلیون متر مکعب آب مصرف می کند که از مجموع این میزان ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب از منابع آب زیرزمینی و ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب از منابع سطحی برداشت دارد، این در حالی است که تغییر اقلیم و برداشت آب از سفره‌ها و آبخوان‌های زیرزمینی باعث شده است که هشت دشت از مجموع ۱۱ دشت استان در وضعیت نامناسبی از نظر ذخائر آبی قرار گیرد و به همین دلیل هرگونه توسعه بهره‌برداری و برداشت جدید در آنها به منظور تعادل بخشی به منابع آبی ممنوع شده است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) پیش از این گفته بود که هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان اختصاص یافت که این طرح در هشت ماه آینده تکمیل می شود.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی