۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۱۵۵۹۴۵

مجمع پتروشیمی آبادان برگزار شد

امید بچاری مدیرعامل پتروشیمی آبادان با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت گفت: مجموعه پتروشیمی آبادان در مسیر توسعه و رشد تولید قرارگرفته است.
مجمع پتروشیمی آبادان برگزار شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، جلسه مجمع عمومی عادی سالانه روز پنجشنبه ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲ به ریاست مهندس شاه ولدی و با حضور نمایندگان سهامداران و حسابرس مستقل و بازرس قانونی برگزار شد.
در این مجمع پس از قرائت دستور جلسه و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی صورت‌های مالی سال مالی منتهی به تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ تصویب گردید. 
در ادامه جلسه؛ مدیرعامل پتروشیمی آبادان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سال ۱۴۰۱ ازجمله راه‌اندازی پروژه ایستگاه افزایش فشار گاز خوراک پالایشگاه موسوم به گازکوب و کلنگ زنی و شروع به‌کار اجرایی احداث واحد تزریق کلر مایع جهت تأمین بخشی از EDC موردنیاز مجتمع در راستای کاهش قیمت محصول و همچنین ثبات تولید، از آغاز طرح مطالعاتی و امکان‌سنجی احداث واحد آکریلونیتریل با ظرفیت ۹۰ هزار تن درسال خبر داد.
آینده درخشان پیش روی شرکت پتروشیمی آبادان
به گفته مهندس بچاری، این طرح با مشارکت شرکت پتروشیمی مارون انجام می‌شود. همچنین طرح استحصال اتیلن، متان و اتان از جریان    FCCUپالایشگاه آبادان، احداث واحد کلر آلکالی پتروشیمی آبادان جهت احیای زنجیره تولید، اتصال شرکت پتروشیمی آبادان به خط اتیلن غرب، احداث واحد اسیدسیتریک با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال در منطقه حفار شرقی و احداث یارد استحصال نمک و آینده درخشان این شرکت پس از احداث و راه‌اندازی این طرح‌ها در جریان هستند.
امید بچاری پس از ارائه گزارش هیئت‌مدیره افزود: پتروشیمی آبادان با سرلوحه قرار دادن شعار سال، افزایش تولید را محور کار خود قرار داده و اقدامات گسترده‌ای را در جهت تنوع سبد محصول خود آغاز نموده است.
وی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی جهت انجام بزرگ‌ترین تعمیرات اساسی در تاریخ پتروشیمی آبادان در تیرماه سال جاری افزود: این مهم باعث افزایش تولید و همچنین کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد.



ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی