۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۵۶۹۴۴

راه اندازی۱۱۰کیلومترخط لوله جدید پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس گفت: ۱۱۰ کیلومتر خط لوله جدید دریایی فاز ۱۶ پارس جنوبی راه اندازی شده است که در زمان حاضر در شرایط ایمن سازی قرار دارد.
راه اندازی۱۱۰کیلومترخط لوله جدید پارس جنوبی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،محمد حسین متجلی روز یکشنبه در نشست شست شورای مدیران این شرکت با حضور امام‌جمعه بوشهر اظهار کرد: خط یادشده پس از اتمام مرحله ایمن سازی به خط لوله خشکی وصل خواهد شد تا برای زمستان زمینه برداشت روزانه ۲۸میلیون مترمکعب گاز از این موقعیت فراهم شود.
وی با تشریح وضعیت تولید و توسعه طرح‌های اولویت‌دار این شرکت در هشت ماه گذشته افزود: با نصب نخستین سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی که با موفقیت انجام شد، تا انتهای تابستان سال جاری تولید از این فاز با ۴حلقه چاه آغاز می‌شود.
محمد حسین متجلی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پایانه نفتی بین‌المللی جاسک یادآورشد: فعالیت‌های اجرایی این طرح که در سال‌های گذشته مجوز عملیات زودهنگام آن صادر شده بود، از سر گرفته شده و در چند ماه گذشته با پیشرفت‌های مطلوبی دنبال شده است، از جمله اینکه نخستین گوی شناور این پایانه نصب شده و پس از ارتباط با بخش بالادستی و مخزنگاه، راه‌اندازی خط لوله انتقال نفت خام این طرح آغاز می‌شود.
وی با اشاره به بهره‌برداری رسمی از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهوری در اسفندماه سال گذشته، گفت: عملیات تکمیلی این پالایشگاه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود چهارمین ردیف شیرین‌سازی این پالایشگاه تا آخر شهریورماه سال جاری در مرحله راه‌اندازی قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس همچنین به فعالیت‌هایی در حوزه نگهداشت تولید میدان گازی پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: از جمله این اقدامات اسیدکاری فازهای ۲۲-۲۴، نصب شیرهای ایمنی سکوهای فازهای ۱۵ و ۱۶، اسیدکاری چاه‌های تولیدی است.
متجلی ادامه داد: پارسال رکورد برداشت روزانه گاز با ۷۰۶ میلیون مترمکعب در زمستان شکسته شد و پیش‌بینی می‌شود با تولیدی شدن فاز ۱۱ و قرارگیری خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی در مدار بهره‌برداری این رقم افزایش یابد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر نیز ضمن قدردانی از تلاش تمامی کارکنان و جهادگران این شرکت در عرصه ستاد و صف در تأمین انرژی مورد نیاز کشور گفت: صنعت انرژی به معنای عام خود (دانش، مهارت، نظارت، بازتولید، دیپلماسی و...) از امور مهم و بنیادین در جهان کنونی محسوب می‌شود و اگر حوزه انرژی از هندسه زیست‌بوم جهان و مدیریت حذف شود، بحران و چالش جدی برای حیات حاصل می‌شود.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: تمام متفکران و تئوریسین‌های بزرگ جهان در عرصه مهندسی مدیریت کلان، به دنبال این بودند که کشورها در حوزه انرژی به توانمندی برسند تا به تبع آن اقتدار داخلی، ملی و فراملی کسب کنند.
 وی به تاریخ پیدایش نفت و گاز و تولید دانش در استفاده از این انرژی هیدروکربنی و ایجاد رشد فزاینده از استفاده ابتدایی تا احداث پالایشگاه‌های فوق پیشرفته نیز اشاره کرد و گفت: در فرآیند پیشرفت در این عرصه چه در حوزه اکتشاف، استحصلال، پالایش، انتقال و حوزه‌های تبدیلی به یک تکنولوژی مدرن دست یافته‌ایم.
امام‌جمعه استان بوشهر اظهار کرد: به همین دلیل، سرمایه‌گذاری دانشی و تولید و بهره‌وری بر اساس تکنولوژی‌های پیشرفته در صنعت گاز یک ضرورت محسوب می‌شود.
وی انرژی را به عنوان یکی از مختصات مهندسی نظم نوین آینده جهان برشمرد و یادآورشد: به دلیل برخورداری نفت از شرایط خاص و عدم توسعه‌یافتگی گستره جغرافیایی در بخش‌های اتمی و انرژی‌های نوپیدا، همچنان تمرکز اصلی بر صنعت گاز قرار دارد.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: گاز نه تنها در حوزه تامین انرژی، بلکه در حوزه‌های مدیریت اقتصاد، دیپلماسی سیاسی و در حوزه تسهیل و مهندسی نظم آینده جهان یک ثروت استراتژیک محسوب می‌شود، بنابراین می‌توان گفت که صنعتگران و جهادگران صنعت گاز نه تنها تامین‌کننده مصارف صنعتی و خانگی کشور هستند، بلکه در فضای ملی و بین‌المللی برای کشور قدرت و اقتدار تولید می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی