۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۱۵۷۲۵۸

ساخت بزرگترین مزرعه بادی در ارتفاع ۵۰۰۰ متری

یک مزرعه بادی که در ارتفاع ۵۰۰۰ تا ۵۲۰۰ متری ساخته شده است به شبکه استان شانانِ منطقه خودمختار Xizang در جنوب غربی چین متصل شده و آن را به بالاترین نیروگاه بادی تبدیل کرده است.
ساخت بزرگترین مزرعه بادی در ارتفاع ۵۰۰۰ متری
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،شرکت China Three Gorges Corporation (CTG) در پروژه‌های بادی و کارخانه‌ای که در ارتفاع 3500 تا 5500 متری ساخته می‌شود، مشارکت دارد.
این پروژه با ظرفیت نصب شده 72.6 مگاوات (مگاوات)، سالانه 200 میلیون کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) برق پس از تکمیل تولید خواهد کرد که می‌تواند نیاز حدود 140000 خانوار را برای یک سال برآورده کند.
این نیروگاه که در دامنه شمالی هیمالیا واقع شده، نخستین پروژه برق بادی است که به شبکه برق منطقه خودمختار Xizang متصل می‌شود.
مشکلات فنی 
توان موجود در باد با چگالی هوا نسبت مستقیم دارد. وانگ لیانگ؛ مسئول این پروژه در CTG، به گروه رسانه‌ای چین (CMG) گفت که با کاهش چگالی هوا در فلات، توان موجود نیز کاهش می‌یابد.
وانگ گفت که آنها استفاده از توربین‌هایی با ظرفیت تک واحدی بیش از سه مگاوات را دردستور کار قرار داده‌اند که بیشترین ظرفیت آن به 3.6 مگاوات رسیده تا تولید انرژی مزرعه بادی را افزایش دهند.
وی افزود: توربین 3.6 مگاواتی دارای قطر روتور 160 متر است که در مقایسه با سایر مناطق حدود 20 متر طولانی‌تر است و مساحت جاروب شده، نزدیک به 30 درصد افزایش یافته است.
به گفته وانگ، توربین‌های بادی می‌توانند با ارتفاع بالا، اشعه ماوراء بنفش، رعد و برق و دمای پایین سازگار شوند، بنابراین می‌توانند برای مدت طولانی در محیط‌های طبیعی خشن به طور پایدار کار کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی