۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۷
کد مطلب : ۱۵۷۳۲۰

مسئولان برای حل مسئله پتروشیمی دهلران ورود کنند

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه پتروشیمی دهلران پیشرفت قابل توجهی داشته است، گفت: مسئولان ارشد کشوری برای حل مسئله پتروشیمی دهلران ورود کنند.
مسئولان برای حل مسئله پتروشیمی دهلران ورود کنند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،سردار جمال شاکرمی روز دوشنبه در سفر به شهرستان دهلران بصورت سرزده از مجتمع پتروشیمی دهلران بازدید و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
وی در حاشیه این بازدید گفت: پتروشیمی دهلران پیشرفت قابل توجهی داشته و سرمایه گذاری خوبی هم در این مجتمع صورت گرفته که قابل تقدیر است.
فرمانده سپاه استان ایلام یادآور شد: ادامه روند پیشرفت پتروشیمی و تکمیل این پروژه بزرگ حق مردم شریف و مرزدار شهرستان دهلران است.
سردار شاکرمی از همه مدیران و مسئولان ارشد کشوری و نیز از مدیر صندوق بازنشستگی وزارت نفت خواست برای تداوم روند کار و پیشرفت این پروژه بزرگ کمک و اجازه ندهند در ساخت این پروژه، وقفه ایجاد شود تا در موعد مقرر به بهره برداری برسد.
وی تاکید کرد: تسریع در ادامه ساخت پتروشیمی دهلران و به بهره برداری رساندن آن باعث اشتغال پایدار و توسعه شهرستان در همه ابعاد خواهد شد.
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع)استان ایلام در پایان از تلاش همه مدیران و کارگران پتروشیمی دهلران تشکر و قدردانی کرد.
 پتروشیمی دهلران در حالی این روزها دچار مشکلاتی شده و بخشی از کارگران این مجمتع بیکار شده اند که برای سرگیری فعالیت نیازمند ۱۰۰ میلیون یورو است؛ ولی تلاش دامنه داری از سوی مسئولان مختلف برای بازگرداندن حیات دوباره به این مجموعه بزرگ صنعتی در جریان است.
پتروشیمی دهلران با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت، دارای یک واحد الفین با ظرفیت ۷۷۰ هزار تن، اتیلن با ۶۴۰ هزار تن و پروپیلن با ظرفیت ۱۶۰ هزار تن است و افزون بر آن زنجیره پایین دست ۲ واحد HDPE و LLDPE و ۲ واحد ۳۰۰ هزار تنی و یک واحد ۱۶۰ هزار تنی pp را در بر می گیرد.
خوراک این مجتمع پتروشیمی از پالایشگاه گاز و گاز مایع ۳۱۰۰ واقع در چشمه‌خوش دهلران تأمین و با خط لوله‌ای به طول ۵۸ کیلومتر به محل منتقل می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی