۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۱۵۸۰۶۳

قیمت گاز در اروپا و آمریکا افزایش یافت

به علت نگرانی در مورد حل نشدن موضوعات کارگری در تاسیسات صادرات ال‌ان‌جی در استرالیا و کاهش انتقال گاز نروژ به اروپا به علت تعمیرات، قیمت گاز طبیعی در اروپا و آمریکا افزایش یافت.
قیمت گاز در اروپا و آمریکا افزایش یافت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، به علت نگرانی در مورد حل نشدن موضوعات کارگری در تاسیسات صادرات ال‌ان‌جی در استرالیا و برنامه تعمیرات خط لوله که انتقال گاز نروژ به اروپا را کاهش می‌دهد، قیمت گاز طبیعی در اروپا و آمریکا افزایش یافت.
قیمت‌ها در آمریکا در ساعات اولیه امروز 2.6 درصد افزایش یافت.
در معاملات آتی هلند به عنوان شاخص گاز اروپا، قیمت گاز در معاملات امروز صبح 1.9 درصد بالاتر معامله شد و به 35.08 دلار (32.65 یورو) به ازای هر مگاوات در ساعت رسید.
پس از اینکه اوپراتور نروژ در روز شنبه عرضه گاز را از میدان عظیم گازی Troll برای تعمیرات را متوقف و اعلام کرد، تعمیر و نگهداری در میادین انتقال گاز به شبکه سگال در انگلیس نیز در حال انجام است، قیمت گاز در اروپا در آغاز به کار بازارها افزایش 4 درصدی را ثبت کرده بود.
کاهش عرضه از سوی نروژ که جایگزین روسیه به عنوان بزرگترین تامین‌کننده گاز به اروپا شده است، قیمت گاز در اروپا را افزایش داد و از طرفی موضوعات حل نشده‌ای هنوز میان اتحادیه‌ها و شرکت شورون در آمریکا و تاسیسات گاز در استرالیا وجود دارد.
اتحادیه کارگران در استرالیا در پایان هفته گذشته با «وودساید انرژی» به توافقی کلی بر سر شرایط دستمزد و کار دست یافتند که مانع اعتصاب در تاسیسات شمال غربی این شرکت و سبب شد تا قیمت گاز اروپا در روز پنجشنبه کاهش یابد.
اما خطر اعتصاب در تاسیسات شورون هنوز از بین نرفته است. امروز کارگران به انجام اعتصاب درصورت لزوم رای دادند. اتحادیه‌ها باید 7 روز کاری قبل از اعتصاب به شرکت شورون برای انجام اعتصاب اطلاع دهند.
نمایندگان شورون به رویترز گفته‌اند همچنان به مذاکرات ادامه می دهند که نتیجه هم به نفع کارگران و هم شرکت باشد.
در عین حال، بر اساس آمارهای ردیابی کشتی‌های موسسه کپلر، واردات ال‌ان‌جی اروپا طی هفته گذشته 18 درصد کاهش یافت و محموله‌های بیشتری به سوی آسیا روانه شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی