۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۱۶۰۷۵۵

رشد ۳۰ درصدی خروجی آب از سدها

در ۵۷ روز گذشته از سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۲) در مجموع ۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی ۴درصدی داشته است.
رشد ۳۰ درصدی خروجی آب از سدها
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،درحالی که در سال آبی جاری در میزان ورودی آب به سدها ۴درصد رشد را شاهد هستیم، میزان خروجی آب از سدها رشدی ۳۰درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد و این نشان دهنده نقش مهم سدها در تأمین آب کشت پاییزه در کشور است.
در 57 روز گذشته از سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه 1402 تا 27 آبان 1402) در مجموع 2 میلیارد و 410 میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی 2 میلیارد و 310 میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، رشدی 4درصدی داشته است.
همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، 4 میلیارد و 480 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 3 میلیارد و 460 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، 30 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
در زمان حاضر با وجود 19 میلیارد و 640 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، 40درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 60درصد این ظرفیت خالی است.
میزان ذخایر آبی سدها در روز بیست و هفتم آبان 1401 بالغ بر 17 میلیارد و 980 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد 9درصدی در این بخش است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی