۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۱۶۱۷۸۹

واکنش تولیدکنندگان نفت به خروج آنگولا

آنگولا در پی اختلاف بر سر سهمیه تولید خود، پنجشنبه گذشته اعلام کرد از اوپک خارج می‌شود و تعداد کشورهای عضو این گروه، به ۱۲ کشور کاهش یافت و تردیدهایی را نسبت به انسجام اوپک برانگیخت.
واکنش تولیدکنندگان نفت به خروج آنگولا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،کشورهای عراق، نیجریه و جمهوری کنگو در پی تصمیم آنگولا برای خروج از عضویت اوپک، بر پایبندی و تعهد خود به این گروه، تاکید کردند.
 برونو ژان ریچارد ایتوآ، وزیر هیدروکربن کنگو در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمایت قاطع خود را از وحدت و انسجام در قلب اوپک و اوپک پلاس تکرار می‌کنیم. هر کدام از اعضای این گروه خواه آفریقایی باشد یا غیرآفریقایی، نقش ضروری در دستیابی به اهداف مشترک ما و حفظ تعادل بازار جهانی نفت ایفا می‌کند.
آنگولا در پی اختلاف بر سر سهمیه تولید خود، پنجشنبه گذشته اعلام کرد از اوپک خارج می‌شود و تعداد کشورهای عضو این گروه، به ۱۲ کشور کاهش یافت و تردیدهایی را نسبت به انسجام اوپک برانگیخت. اوپک و متحدانش در پی کاهش حدود ۲۰ درصدی قیمت نفت در مدت سه ماه گذشته، قصد دارند کاهش تولید جدیدی را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ اجرا کنند.
سایر کشورهای عضو اوپک برای جلوگیری از هرگونه گمانه زنی، در آخر هفته گذشته بیانیه‌های عمومی منتشر کردند.
هاینکن لوکپوبیری، وزیر نفت نیجریه، در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفت: ما در تعهد خود به اهداف اوپک، مصمم هستیم و در عین حال فعالانه با این سازمان، برای پرداختن به نگرانی‌هایی که نه تنها در داخل محدوده کشورمان بلکه در سراسر قاره منعکس می‌شود، تعامل داریم.
نیجریه هم مانند آنگولا، با رهبران اوپک بر سر سهمیه تولید خود در سال ۲۰۲۴ اختلاف نظر داشت، اما به نظر رسید که این مشکل در نشست ۳۰ نوامبر این گروه حل شد.
عراق که برای پایبندی به سهمیه جدید خود، باید یکی از بزرگترین کاهش تولیدهای این گروه را در ماه آینده انجام دهد، بر حمایت مداوم خود تاکید کرد. عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق به خبرگزاری این کشور گفت: اوپک در تلاش برای دستیابی به بالاترین نرخ تعادل بین عرضه و تقاضا به منظور دستیابی به ثبات در بازار جهانی نفت است و این تلاش به سطح درآمد خوبی برای خزانه داری فدرال عراق منتهی می‌شود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، آنگولا پس از ۱۶ سال عضویت، از اوپک جدا شد زیرا هدف تولید پایین‌تری را که توسط رهبران این گروه تعیین شده بود تا منعکس کننده ظرفیت پایین تولید این کشور باشد را نپذیرفت. بسیاری از اعضای دیگر اوپک نتوانسته‌اند به محدودیت‌های عرضه بپیوندند زیرا در حال حاضر تولید زیادی را به دلیل سرمایه‌گذاری اندک، بی‌ثباتی سیاسی و خرابکاری از دست داده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی