۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۱۶۲۲۹۶

کاهش خام فروشی در پالایشگاه آبادان از هدف تا عمل

قیم گفت:هم اکنون پالایشگاه آبادان وعده وزیر نفت برای افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت پالایشی در کل کشور را عملیاتی و در واقع هدف دولت سیزدهم برای جلوگیری از خام فروشی را تحقق بخشید.
کاهش خام فروشی در پالایشگاه آبادان از هدف تا عمل
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت مامدیرعامل پالایشگاه آبادان از کاهش تولید نفت کوره و حرکت به سوی تولید فرآورده‌هایی با ارزش افزوده بیشتر و حداقل کردن خام فروشی خبر داد.
حکیم قیم مدیرعامل پالایشگاه آبادان اظهار کرد: پالایشگاه آبادان با قدمت ۱۱۰ ساله نزدیک به ۴۰ تا ۴۲ درصد خوراک را به نفت کوره که روزی ارزش بالایی داشت تبدیل می‌کند و هم‌اکنون برای کاهش آن برنامه ریزی می‌شود.
وی اجرای پروژه احداث فازهای یک تا چهار پالایشگاه آبادان را در گامی برای نوسازی پالایشگاه و کاهش خام فروشی و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر دانست و گفت: با راه اندازی فاز دوم پالایشگاه آبادان ۱۲۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایشگاه آبادان اضافه شد.
قیم گفت:هم اکنون پالایشگاه آبادان وعده وزیر نفت برای افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت پالایشی در کل کشور را عملیاتی و در واقع هدف دولت سیزدهم برای جلوگیری از خام فروشی را تحقق بخشید.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان اظهار کرد: این اقدام با صرف حداقل هزینه انجام و بخش دوم فاز ۲ پالایشگاه آبادان در سه سال و نیم آینده، ظرفیت اسمی این پالایشگاه را به ۶۴۰ هزار بشکه افزایش و تولید نیز تا سال ۱۴۰۵ به ۶۰۰ هزار بشکه خواهد رسید.
وی در ادامه به افزایش شمار فرآورده‌های شرکت پالایش نفت آبادان به عنوان اقدامی دیگر در همین راستا اشاره و اظهار کرد: در ۲ سال گذشته ۶ محصول به تولیدات پالایشگاه نفت آبادان در بورس کالا و انرژی اضافه شد.
قیم گفت: با تولید گازوئیل یورو پنج بخش دیگری از فرآورده‌های این پالایشگاه به محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر تبدیل خواهد شد.ب
مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان افزود: با کاهش چهار درصدی میزان تولید نفت کوره در شرکت پالایش نفت، تولید این محصول از ۴۲ درصد به ۳۸ درصد رسیده که این میزان تا شهریور سال آینده کاهش ۶ درصدی خواهد داشت و طبق برنامه ریزی های انجام شده میانگین تولید نفت کوره در پالایشگاه آبادان تا سال ۱۴۰۵ به ۲۸ درصد خواهد رسید.
پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌های همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی