۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۱۶۲۳۹۱

تداوم روند منفی ورودی آب به سدهای کشور

میزان آب خروجی از سدها برای مصارف مختلف از رشد ۲۱ درصدی برخوردار شده است که به معنای بروز ناترازی در آب ورودی و خروجی و احتمال افزایش مشکلات آبی است.
تداوم روند منفی ورودی آب به سدهای کشور
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،وضعیت ورودی آب به سدهای کشور همچنان روند منفی دارد.
 وضعیت بارشی کشور با وجود بارش‌هایی که در روزهای اخیر اتفاق افتاده همچنان نامطلوب ارزیابی می‌شود و همین موضوع سبب شده روند آب ورودی به سدهای کشور از هفته گذشته همچنان منفی باشد.
براین‌اساس و طبق آمار تازه‌ای که مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور منتشر کرده است، میزان خروجی آب برای مصارف هم همچنان صعودی است.
امسال و از ابتدای مهرماه پنج میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای کشور شده است. این در حالی است که سال گذشته در همین بازه زمانی ۶ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدها شده بود که رشد منفی ۶ درصدی را نشان می‌دهد.
رشد ۲۱ درصدی خروجی آب از سدها
در همین مدت، میزان آب خروجی از سدها برای مصارف مختلف از رشد ۲۱ درصدی برخوردار شده است که به معنای بروز ناترازی در آب ورودی و خروجی و احتمال افزایش مشکلات آبی است.
امسال و از ابتدای مهرماه هفت میلیارد و ۲۳۰ میلیون مترمکعب آب از سدها برای مصارف مختلف خارج شده است. سال گذشته و در همین بازه زمانی پنج میلیارد و ۹۷۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده بوده که امسال ۲۱ درصد بیشتر شده است.
حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۳ دی، ۲۰ میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب شده است. سال گذشته و در همین بازه زمانی حجم آب موجود در سدها ۱۹ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب بوده که رشد پنج‌درصدی دارد. در عین‌ حال ۵۹ درصد حجم سدهای کشور خالی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی