۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۱۶۲۹۹۸
دكتر موسوى مديرحوزه مديرعامل خبرداد:

حضور مخازن سبز پتروشیمی در دهمین دوره ارزیابی جایزه تعالی صنعت پتروشیمی

مدیر حوزه مدیر عامل تاکید کرد: با توجه به نوپایی شرکت، دومین حضور در ارزیابی جایزه تعالی صنعت پتروشیمی را فارغ از نتیجه آن، نقطه ابتدایی پیودن مسیر تعالی دانست.
حضور مخازن سبز پتروشیمی در دهمین دوره ارزیابی جایزه تعالی صنعت پتروشیمی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه بر مبنای ماموریت و چشم انداز ترسیم شده خود مبنی بر سرآمدی در صنعت، دومین حضور متوالی خود را در دهمین دوره ارزیابی جایزه تعالی صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسانید.
در این رویداد، ارزیابی شرکت توسط ارزیابان منتخب دبیرخانه جایزه تعالی صنعت پتروشیمی از تاریخ ۳۰ دی ماه  به مدت ۳ روز به انجام رسید که در این مدت، مدیران و روسا و کارکنان شرکت با حضور در جلسات متعدد به تبیین وضعیت شرکت از منظر معیارهای مدل EFQM:2020 پرداختند.
دکتر سید علی اصغر موسوی مدیر حوزه مدیرعامل شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در تبیین چرایی لزوم حضور در این رویداد مهم صنعت پتروشیمی بیان نمود: ما باور داریم که در عصر کنونی برای بقا و نیز پیشتازی، محکوم به پیشرفت و پیمودن مسیر تعالی هستیم. وی با قدردانی از رویکرد دکتر مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درخصوص تعالی شرکت های پتروشیمی، تلاش های شبانه روزی مهندس علی محمد بساق زاده رئیس شورای سیاستگزاری دبیرخانه و نیز دکتر هادی شایق دبیر جایزه تعالی و مدیر منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را درخصوص ترویج مفهوم تعالی و تداوم برگزاری هرچه حرفه ای تر این رویداد ستودنی برشمرد. وی در تبیین انتظارات 
مدير حوزه مديرعامل شرکت افزود: در چشم انداز افق ۱۴۰۴، مخازن سبز پتروشیمی عسلویه شرکتی است سرآمد در مدیریت و اجرای پروژههای احداث مخازن، راه اندازی و ارائه خدمات ذخیره‌سازی فرآورده‌های پتروشیمیایی در کشور و خارج از کشور مبتنی بر رويكرد توسعه پايدار،  که در آن سال می بایست بتواند با تمهیداتی که در ۲ سال آینده خواهد اندیشید خود را در زمینه تعالی در سطح دریافت تندیس مطرح نماید؛ که این موضوع امری دشوار است اما به یقین با همراهی هیات مدیره محترم و همدلی مدیران و همکاری تمامی کارکنان قابل دستیابی خواهد  بود.
دکتر سید علی اصغر موسوی ضمن تقدیر از زحمات دبیرخانه جایزه تعالی صنعت پتروشیمی، با تاکید بر آنکه رویداد سالانه جایزه تعالی صنعت پتروشیمی منجر به ایجاد شناخت دقیقتری از جایگاه شرکت نسبت به چشم انداز خود و نسبت به سایر شرکتهای همکار برای مدیران عامل پتروشیمی ها می شود، ایجاد همدلی سازمانی برای دستیابی به بالاترین سطح مدیریت کیفیت را از برکات این رویداد اعلام نمود و به نمایندگی از مدیرعامل از تلاش های تمامی مدیران، روسا و کارکنان برای حرکتشان بسوی تعالی قدردانی نمود. 
وی همچنین حضور اعضای شورای سیاستگزاری و اعضای دبیرخانه جایزه تعالی را مایه دلگرمی صنعت پتروشیمی دانست. 
وی در تبیین رویکرد شرکت به تعالی بیان نمود که آموزش و فرهنگ سازی در زمینه تعالی اصلی ترین دغدغه در این دوره ارزیابی بود زیرا معتقدیم اراده حرکت به سوی مسیر تعالی از باور مدیران و کارکنان نشات می گیرد از اینرو سال آینده نیز این موضوع وزن اصلی اقدامات در این حوزه را به خود اختصاص خواهد داد. 
مدیر حوزه مدیر عامل تاکید کرد: با توجه به نوپایی شرکت، دومین حضور در ارزیابی جایزه تعالی صنعت پتروشیمی را فارغ از نتیجه آن، نقطه ابتدایی پیودن مسیر تعالی دانست.
ایشان در خصوص اهتمام شرکت به امر تعالی، استقرار استانداردهای ایزو را بعنوان حداقل های لازم مورد اشاره قرار داد.  
دکتر موسوى ضمن تبیین نقش مهم واحد سیستمها و روشهای شرکتها بعنوان متولی اصلی امر تعالی بیان نمود که استقرار و حفظ استانداردها لازمند اما کافی نیستند و شرکتها برای دستیابی به تعالی ملزم به مشارکت در ارزیابی های معتبر بر اساس مدلهای ملی و جهانی هستند، چرا که این ارزیابی ها بستری برای مدیریت شرکت بر اساس مدلهای به روز جهانی فراهم می نمایند. 
همچنین وی در خصوص تیم ارزیابی اعزامی به شرکت بیان نمود: تیم ارزیابی اعزامی از سوی دبیرخانه تعالی شامل خانم مهندس رضایی و آقایان مهندس حیدر آزاد زاده، کفائی، سپهرزاد، عوضوردی مقدم، در کنار سرارزیاب خبره و مجرب جناب آقای مهندس مصطفی اشعاری، از نظر مهارت و دانش سازمانی و نیز مهارت تخصصی ارزیابی براساس مدل EEQM:2020 و منطق رادار و نیز مهارتهای رفتاری، از نظر ما نماینده شایسته ای برای دبیرخانه جایزه تعالی بودند.
دکتر موسوی ضمن قدردانی از حمایت‌های دکتر باتمانی مدير عامل محترم ، مهندس کشاورز و همکاری تمامی مدیران و کارکنان، به تبیین فرهنگ سازی در حوزه تعالی از طریق برگزاری دوره های آموزشی متعدد در حوزه EFQM:2020 و ارزیابی بر اساس منطق رادار بعنوان یکی از راهکارهای فرهنگ سازی اشاره نمود که خوشبختانه این مهم با بهره‌مندی از مهندس آرش کاکاوند مدرس خبره و توانمند دبیرخانه امکان پذیر شد.
وی در پایان از زحمات و حمایت معنوی تیم اجرایی دبیرخانه جایزه تعالی خصوصا سرکار خانمها مهندس فهیمه عبدی و مهندس سمانه جعفری که منجر به تسهیل همکاری شرکت ها با دبیرخانه و تحکیم جایگاه این جایزه در میان شرکت ها گردیدند، قدردانی نمود.
شایان ذکر است شرکت مخازن سبز پتروشیمی عسلویه در اولین حضور خود در سال 1401 موفق به کسب تقدیرنامه دو ستاره گردیده است. نتایج رویداد ارزیابی سال 1402 طی مراسم اختتامیه دهمین دوره جایزه تعالی در هفته ابتدایی اسفند ماه سال جاری اعلام خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی