۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۱۶۳۲۰۹

حملات پهپادی اوکراین و حریق در انبار نفتی روسیه

فرماندار منطقه کورسک روسیه اعلام کرد که در جریان حمله پهپادی ارتش اوکراین به اهدافی در منطقه کورسک نزدیک مرز اوکراین، یک مخزن نفتی دچار حریق گسترده شد.
حملات پهپادی اوکراین و حریق در انبار نفتی روسیه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مقام‌های محلی روسیه از هدف قرار گرفتن مخازن نفتی این کشور در شهر کورسک نزدیک مرز اوکراین بر اثر حمله یک پهپاد تهاجمی اوکراین خبر دادند.
  به گفته فرماندار شهر «کورسک» روسیه، پدافند این کشور پهپاد مهاجم اوکراین را هدف قرار داد، اما در نتیجه این حمله یک انبار نفتی دچار آتش سوزی شد.
پایگاه خبری اسپوتنیک گزارش داد که «رومان استاروومیت» فرماندار منطقه کورسک روسیه اعلام کرد که در جریان حمله پهپادی ارتش اوکراین به اهدافی در منطقه کورسک نزدیک مرز اوکراین، یک مخزن نفتی دچار حریق گسترده شد.
وی با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: بر اساس اطلاعات و داده‌های اولیه، در جریان این حمله پهپادی هیچ تلفات انسانی در پی نداشته است.
شهر کورسک در حدود ۹۰ کیلومتری مرز با اوکراین واقع شده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.
پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی