۵
۵
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
کد مطلب : ۱۶۱۹۸۷
اعداد دروغ نمی گویند!

ماجرای زیر فروشی پتروشیمی پردیس چیست؟

در پی انتشار گزارش مجمع پتروشیمی پردیس و اعتراض شدید سهامداران جزء این شرکت نسبت به نرخ بسیار نازل فروش اوره صادراتی در ماههای گذشته و عدم پاسخگویی مدیران، بر آن شدیم تا با مراجعه به سامانه کدال، صحت و سقم این ادعا را بررسی کنیم.
ماجرای زیر فروشی پتروشیمی پردیس چیست؟
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،در پی انتشار گزارش مجمع عمومی و فوق العاده پتروشیمی پردیس و اعتراض شدید سهامداران جزء این شرکت نسبت به نرخ بسیار نازل فروش اوره صادراتی در ماههای گذشته و عدم پاسخگویی مدیرعامل و رئیس مجمع به این اعتراض، بر آن شدیم تا با مراجعه به سامانه رسمی سازمان بورس یعنی سامانه کدال، صحت و سقم این ادعا را بررسی کنیم.
با کمال تعجب و البته تاسف متوجه شدیم که این ادعا که موجبات اعتراض سهامداران جزء این شرکت بورسی را فراهم آورده بود، نه تنها درست است بلکه با مقایسه ارقام فروش این ابر شرکت اوره ساز با سایر شرکت های اوره ساز همگروه و با سهامدار یکسان و محاسبه سرانگشتی عدم النفع ایجاد شده به علت این ارزان فروشی، ابعاد فاجعه ناشی از مدیریت ناکارآمد و غیرحرفه ای تیم مدیریتی شرکت پتروشیمی پردیس بیش از پیش برای ما آشکار شد.
در جدول استخراج شده زیر از سامانه کدال که به راحتی برای هر کسی در دسترس می باشد، اطلاعات به تفکیک ماه، محصول، شرکت، تناژ و قیمت فروش رفته محصول موجود است و فقط برای محصول اوره صادراتی در سه ماهه پاییز امسال جمع آوری شده است.

اکنون نرخ فروش پردیس را با پایین ترین نرخ فروش رفته توسط اوره سازان دیگر در همان ماه مقایسه کرده و اعداد به دست آمده را در تناژ فروش رفته پردیس ضرب می کنیم تا حداقل عدم النفع ایجاد شده بر اثر سوء مدیریت در این شرکت را بدست آوریم. 

برای خواننده فهیم واضح است که این عدم النفع حدودا بیست و چهار میلیون دلاری فقط در مورد یک قلم محصول اوره صادراتی تنها سوی روشن قضیه است و سوی تاریک ماجرا تاثیر این زیرفروشی بر قیمت اوره ایران در بازارهای جهانی است.
جایی که مدعیان آن باید سایر شرکت های اوره ساز ایرانی و به ویژه شرکت های بورسی و سهامداران آنها باشند. شرکت هایی که لیدر بازار با این خبط غیر قابل انکار بازندگان بازاری بوده اند که در صورت عملکرد حرفه ای و مناسب شرکت پتروشیمی پردیس قطعا فروش های خود را با قیمت های بسیار بالاتری انجام می دادند و محاسبه این ضرر و زیان هنگفت ملی از عهده نگارنده خارج است.
از سهامدار عمده این شرکت، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان هلدینگ تخصصی نفت و گازی و پاسدار سرمایه ده ها هزار نفر از جمله بازنشستگان مظلوم نیروهای مسلح که با وجود شنیدن صداهای اعتراض سهامداران جزء در مجمع عمومی، این موضوع و چندین چالش مشابه را به جلسه‌ای در آینده‌ای نامعلوم حواله داده است، انتظار می رفت با نظارت های خود با کشف این ناهنجاری در ماههای گذشته در این مورد واکنش عملی و مناسبی نشان داده و به نیابت از طرف خیل عظیم سهامداران نسبت به رفع این معضل قبل از وقوع، اقدامی انجام میداد. بسیار بعید است که با وجود متخصصین موجود در این شرکت اعداد و ارقام فوق از دید این هلدینگ مخفی مانده باشد و باید منتظر پاسخ شرکت پردیس و اقدام آنی هلدینگ پارسیان در این مورد باقی ماند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


م.ص
آیا در صورت عدم اثبات صحبتهای نفت ما با این رسانه نیز برخورد می گردد ؟
آماج
والا توی صورت های مالی شرکت معلومه نیازی به اثبات نیست قیمت های فروشی هست که خود شرکت زده
آماج
والا توی صورت های مالی شرکت معلومه نیازی به اثبات نیست قیمت های فروشی هست که خود شرکت زده
نراقی
با توجه به بررسی تمام فروشهای چند سال اخیر و کشف اطلاعات بسیار مهم ,انتشار چنین اخباری از طرف نفت ما بعید نبود
اجازه دهید گزارش مدیریت های قبلی بزودی منشر خواهد شد روسیاهی معلوم میشه
فقط و فقط این حواشی گسترده علیه پتروشیمی پردیس از طرف مدیر قبلی پتروشیمی پردیس است که فقط پول بیت المال را هزینه تبلیغ خوب برای خودش و تبلغ سوء برای رقیبانش میکند.