۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۱۴۵۷۰۶

دیپلماسی نفتی ایران در آمریکای مرکزی

وزیر نفت در سفر به کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی با دانیل اورتگا، رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیپلماسی نفتی ایران در آمریکای مرکزی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، جواد اوجی اوایل هفته گذشته در رأس هیئتی عازم برخی کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی از جمله نیکاراگوئه شد.
وزیر نفت در این سفر افزون بر دیدار و گفت‌وگو با دانیل اورتگا، رئیس‌جمهوری وگوستاوو پورراس کورتس، رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با حضور ۶ وزیر کابینه نیکاراگوئه حضور یافت و درباره همکاری‌های دوجانبه رایزنی کردند.
اورتگا پس از برگزاری انتخابات عمومی هفتم نوامبر (۱۶ آبان ۱۴۰۰) با کسب ۷۵.۹۲ درصد آرا از حدود ۹۷ درصد آرای شمارش‌شده، برای بار پنجم (و چهارمین دور پیاپی) بر کرسی ریاست جمهوری این کشور تکیه زد.
وزیر نفت همچنین در سفر به این کشور آمریکای مرکزی با وزیران وزارتخانه‌های انرژی و معادن، صنعت و تجارت، دارایی و اعتبارات عمومی و کشاورزی دیدار و در زمینه‌های مشترک در حوزه‌های انرژی و کشاورزی مذاکره کرد.
نیکاراگوئه از بزرگ‌ترین کشورهای آمریکای مرکزی است و جمعیت این کشور مطابق آمار سرشماری که سال ۲۰۱۹ انجام شده بیش از ۶ میلیون نفر بوده است.
احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت دی‌ماه پارسال در پاسخ به پرسشی درباره همکاری با کشورهای آمریکای جنوبی اظهار کرده بود: متأسفانه درباره بازار آمریکای جنوبی فرصت‌سوزی‌های بدی در دولت گذشته و همکاری با این کشورها انجام شد که ان‌شاءالله در این دولت جبران می‌شود و توافق‌های خوبی با بعضی از کشورهای این منطقه انجام شده است که آثار آن به‌زودی آشکار خواهد شد.
منبع:شانا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای