۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۱۴۷۵۳۲

اتریش: وابستگی به گاز روسیه را کاهش دادیم

دولت اتریش اعلام کرد که وابستگی گازی خود به روسیه را به کمتر از ۵۰ درصد رسانده است.
اتریش: وابستگی به گاز روسیه را کاهش دادیم
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، دولت اتریش دوشنبه شب گزارش داد که در قطع وابستگی خود از گاز طبیعی روسیه و تقویت ذخایر گاز داخلی پیشرفت هایی داشته است.
کارل نهمر صدراعظم اتریش در همین مورد پس از نشست بحران در مورد تامین انرژی گفت: ما اکنون بیش از ۵۰ تراوات ساعت از ۷۶ تراوات ساعت مورد نیاز را ذخیره کرده ایم.
نهمر در ادامه افزود: این یک موفقیت آشکار است، مخصوصاً وقتی در نظر بگیرید که در ماه مارس ما با بیش از ۱۵ تراوات ساعت ذخیره گاز شروع کردیم.
لئونور گیوسلر وزیر محیط زیست اتریش نیز گفت که وابستگی به گاز روسیه از ۸۰ درصد قبل به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است، که این امر کشور را به یکی از کشورهای اروپایی تبدیل کرده است که بیشتر در معرض جریان گاز روسیه است.
گیوسر با بیان اینکه اکنون حدود ۵۵ درصد از مصرف سالانه اتریش ذخیره شده است، گفت: هدف رسیدن به ۸۰ درصد تا آغاز فصل گرما در دسترس است.
پیش از این به دنبال کاهش عرضه گاز روسیه به کشورهای اروپایی، دولت اتریش به شرکت نیروی وربوند اجازه داد در صورت محدود شدن عرضه گاز از سوی روسیه، یک نیروگاه گازسوز ذخیره را تبدیل کند تا بتواند با استفاده از زغال سنگ، برق تولید کند.
این تصمیم دولت اتریش پس از آن گرفته شد که دولت آلمان اعلام کرد اقداماتی را برای رسیدگی به مسئله کاهش عرضه گاز از سوی روسیه انجام داده که شامل افزایش اتکا به نیروگاه‌های زغال‌سوز بوده است. کرملین، جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم را که مستقیما گاز را به آلمان می‌رساند، حدود ۶۰ درصد کاهش داد و اتفاق اخیر، زنگ خطر به صدا درآمد. کاهش تحویل گاز روسیه، پیامدهایی در فرانسه، اتریش و جمهوری چک داشته است.
وابستگی اتحادیه اروپا به گاز روسیه و ریسک قطع شدن عرضه گاز از سوی مسکو به تلافی تحریم‌های اروپا بر سر حمله نظامی به اوکراین، به دردسری برای این بلوک تبدیل شده و دولت‌های اروپایی را واداشته است به ذخیره سازی گاز و جست و جو برای منابع دیگر تامین گاز بپردازند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی