۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
کد مطلب : ۱۵۲۱۸۲

صادرات نفت روسیه به پاکستان

مسکو و اسلام آباد برای صادرات نفت روسیه به پاکستان توافقنامه امضا کردند.
صادرات نفت روسیه به پاکستان
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  «سرگئی موچالنکوف» معاون وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که مسکو و اسلام آباد در مورد عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی به پاکستان به توافقاتی دست یافته‌اند.
موچالنکوف در جلسه کمیته دولتی دو کشور که امروز جمعه برگزار شد، گفت: توافقات دوجانبه در مورد عرضه نفت و محصولات آن به پاکستان حاصل شده است.
موچالنکوف همچنین تاکید کرد که در جریان دیدارهای طرفین، تمامی مسائل مربوط به سیل پاکستان و پاسخ به آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه روز پنجشنبه گفت که روسیه و پاکستان آماده امضای اسناد لازم برای ساخت خط لوله گاز جریان پاکستانی پاکستان استریم هستند.
شولگینوف در گفت‌و‌گو با شبکه پاکستانی «پی تی وی ورلد» گفت: امروز ما آماده امضای تمام اسناد لازم برای کار هستیم.
هیأت روسی به ریاست شولگینوف در هفدهم ژانویه وارد پاکستان شد تا در چارچوب کمیسیون مشترک دولتی روسیه و پاکستان در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فنی به مدت سه روز گفت‌وگو کند.
 رسانه‌های محلی گزارش دادند که مقامات پاکستانی قصد دارند در طول این گفت‌وگوها در مورد توافق با روسیه در مورد تجارت نفت و گاز طبیعی مایع به صورت بلندمدت گفتگو کنند.
خط لوله گاز پاکستان استریم که قبلا به نام شمال جنوبی شناخته می شد، قرار است زیرساخت های دریافت LNG را در بنادر کراچی و گوادر در جنوب پاکستان، به نیروگاه‌های تولید برق و مصرف کنندگان گاز صنعتی در منطقه کسور (پنجاب) در شمال پاکستان متصل کند.
طول این خط بیش از ۱.۱ هزار کیلومتر است و بهره وری آن قرار است به ۱۲.۳ میلیارد متر مکعب در سال برسد، اما شولگینوف قبلاً گزارش داده بود که می‌تواند به ۱۶ میلیارد متر مکعب برسد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی