۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۱۵۳۸۴۸

صادرات نفت کوره روسیه رکورد زد

اظهارات معامله‌گران و آمار رفینیتیو نشان داد که روسیه در ماه مارس حجم کم سابقه ای نفت کوره و نفت گاز خلاء (VGO) را به سنگاپور و مالزی ارسال کرده که به مازاد عرضه در بازارهای آسیایی افزوده است.
صادرات نفت کوره روسیه رکورد زد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، تحریم کامل اتحادیه اروپا علیه فرآورده‌های نفتی روسیه در پنجم فوریه اجرایی شد و بخش عمده ای از نفت کوره و نفت گاز خلاء روسیه به مناطق دیگر به خصوص آسیا، بسیار پیش‌تر از آغاز این تحریم تغییر مسیر پیدا کرد.
طبق آمار رفینیتیو، ارسال محموله‌های  نفت کوره و نفت گاز خلاء از بنادر روسیه به سنگاپور و مالزی در مارس، ممکن است از ۱.۱ میلیون تن فراتر رود که مطابق با بارگیری از امارات متحده عربی است.
در مجموع، صادرات نفت کوره و نفت گاز خلاء روسیه ممکن است به بیش از ۴.۵ میلیون تن برسد که بالاترین رکورد از اکتبر ۲۰۲۲ است زیرا معامله گران به دنبال خلاصی از حجم مازاد پس از تاخیر پیش آمده در بارگیری محموله‌ها در فوریه به دلیل شرایط جوی نامساعد هستند.
در همین حال، فجیره به عنوان یک هاب تجاری بزرگ در امارات نیز حجمی از محصولات نفتی کثیف روسیه را دریافت کرده که ممکن است در ماه میلادی جاری به حداقل ۳۰۰ هزار تن برسد.
بعضی از فرآورده‌های نفتی روسیه از طریق بارگیری کشتی به کشتی به آسیا ارسال می‌شوند و انتظار می‌رود ماه جاری، حجم فرآورده های نفتی کثیفی که از بنادر روسیه ارسال شده و در نزدیکی بندر کالاماتا به کشتی دیگری منتقل می‌شود، بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن باشد.
به گفته معامله گران، چندین نفتکش بارگیری شده در بنادر روسیه نیز هنوز مقصد نهایی ندارند، بنابراین مجموع واقعی محموله‌های نفت کوره که در مارس از روسیه به سنگاپور و مالزی ارسال می‌شوند، می‌تواند بسیار بیشتر از یک میلیون تن باشد. یکی از این معامله‌گران گفت: بر این باورم که بخش بزرگی از این عرضه روی آب برای ذخیره سازی خواهد بود.
 بر اساس گزارش رویترز، آمار رفینیتیو نشان داد حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن نفت کوره و نفت گاز خلاء بارگیری شده از بنادر روسیه در مارس ممکن است به مقصد ترکیه باشد اما عرضه به هند به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده و به کمتر از ۱۰۰ هزار تن رسیده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی