۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۱۵۶۶۰۵

اقدامات آمریکا عامل تشدید بحران برق در عراق است

یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به وخیم شدن بحران برق در این کشور، اقدامات آمریکا را یکی از دلایل شدت گرفتن این بحران در سایه افزایش دمای هوا در عراق، توصیف کرد.
اقدامات آمریکا عامل تشدید بحران برق در عراق است
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، «حسین السعبری» یکی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کرد که یکی از دلایل وخیم شدن اوضاع این کشور و به وجود آمدن بحران برق در عراق، دست‌های پشت پرده آمریکا است.
وی در ادامه افزود: این بحران در عراق باعث شده امید شهروندان کشور ناامید شود. بحران برق و قطع شدن آن به مدت ۲ الی چهار ساعت در طول روز، با توجه به اینکه در تابستان به سر می بریم، قابل قبول نیست.
السعبری اضافه کرد: قرار بود اقدامات دولت عراق و نشست با مسئولان شرکت‌های زیمنس آلمان و جنرال الکتریک آمریکا، اوضاع کشور را بهبود بخشد اما در واقع ما شاهد هیچ تغییری در خصوص بحران برق عراق نیستیم.
وی تصریح کرد: دلایل زیادی باعث به وجود آمدن این بحران در عراق شده که همه آنها داخلی نیست. شرکت‌های خارجی و مشکل پول‌های ایران که به دلیل تحریم‌های آمریکا، به دست تهران نرسیده، باعث وخیم‌تر شدن این بحران شده است. دلیل دوم هم توقف فعالیت دکل‌های برق در عراق است.
با افزایش درجه هوا در عراق و گرم‌تر شدن شهرهای این کشور، بحران برق بار دیگر در عراق بحث برانگیز شده است به طوری که رسانه‌های عراقی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی آمریکا علیه ملت این کشور اعلام کردند که واشنگتن با ادامه تحمیل سیاست ناعادلانه مبادله دلار در داخل عراق، بحران اقتصادی در این کشور را به بحرانی مردمی تبدیل کرده و توانایی تأمین برق، خرید دارو و مایحتاج زندگی اساسی مردم را با بحران روبه‌رو کرده است.
پایگاه خبری المعلومه شامگاه یکشنبه گزارش داد که «محمد الشمری» نماینده ائتلاف دولت قانون با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی واشنگتن علیه دولت و ملت عراق اعلام کرد که آمریکا با مداخله در سیاست‌های اقتصادی عراق در صدد به زمین زدن دولت و کنترل بازار و معیشت مردم است.
در همین ارتباط، ائتلاف چارچوب هماهنگی از دولت خواست با مذاکرات با واشنگتن زمینه بازپرداخت معوقات مالی دولت عراق برای واردات گاز از ایران را فراهم کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی