۸
۶
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۱۵۴۳۹۸
گزارش میدانی نفت ما از سرگردانی تانکرهای حمل ال.پی.جی در عسلویه؛

ضرورت خلع ید از شرکتهای پارس فیدار پایدار و دیدگاز در پیمانکاری تحویل ال پی جی

ویدا عابدی
ال‌پی‌جی محصول فرعی پالایشگاههای گاز طبیعی و نفت خام است. شرکتهای خریدار با خرید حواله عرضه آن در بورس انرژی، گاز را در کامیونهای مخزن دار از پیمانکار شرکت ملی گاز تحویل گرفته و به کشورهای همسایه از جمله پاکستان و افغانستان صادر می کنند.
فایل ویدیو
به گزارش نفت ما ، صادرات ال پی جی در سال گذشته در شرایط تحریم نفت، درآمدزایی 7 میلیارد دلاری را نصیب کشور کرده است.  
متاسفانه در اقدامی عجیب و غیر حرفه ای شرکت «پارس فیدار پایدار» با مدیریت  «اسدالله امام جمعه» که سالهاست کنترات و انحصار کامل پیمانکاری تحویل ال پی جی به شرکتهای خریدار و حمل و نقل را قبضه کرده است، به بهانه های واهی از جمله قطع برق، خرابی پمپ و کمپرسور، نقص فنی دوشها، عدم ایمنی کشنده ها، نقص مدارک و غیره از تحویل گاز به کامیونهای خریدار خودداری می کند، در حالیکه می تواند روزانه دست کم تا ۳۰۰ مخزن کامیون را پر نماید، این رقم را به تعداد کمتر از انگشتان یک دست کاهش داده است. مضافا این عدم تحویل گاز، باعث فلرینگ، هدر روی و عدم انتفاع از آن شده است. 
شایان ذکر است که شرکت پارس فیدار پایدار تا سال گذشته با اعلام قیمت منفی و مچینگ ال پی جی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی باعث وارد آمدن خسارت به پالایشگاهها، شرکت ملی گاز و اقتصاد کشور شده بود، و در همین حال خریداران جدید با ارائه پیشنهاد قیمت واقعی برنده مزایده ال پی جی پالایشگاههای فاز 13 و 19 در بورس انرژی شده که به مذاق پارس فیدار پایدار و دیدگاز که دارای شرکتهای فرعی خرید و حمل و نقل است، خوش نیامده است. 
این رفتار پارس فیدار پایدار به عنوان پیمانکار تحویل ال پی جی، با هدف عصبانی کردن رانندگان از شرکت خریدار و حمل ونقل، باعث ترافیک حدود 300 تا 400 دستگاه کامیون و سردرگمی و بلاتکلیفی رانندگان کامیونهای شرکت های خریدار شده است. رانندگانی که به مدت بیش از یک هفته است که در سایت تحویل ال پی جی در پالایشگاه 19 سرگردان هستند و در محیطی که هیچگونه امکانات رفاهی ندارد با دهان روزه در ماه رمضان منتظر شنیده شدن فریاد حقشان توسط مسوولین و حل آن هستند. 
عملکرد غیر اخلاقی و غیر اقتصادی شرکت پارس فیدار پایدار علاوه بر خسارت به رانندگانی که رزق و روزی خود را از این طریق به دست می آورند،  و خسارت به شرکت برنده خریدار ال پی جی با توجه به افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل و حق بیمه، باعث وقفه در جریان درآمدزایی ارزی کشور شده و جای پای رقبا را در بازار ال پی جی کشورهای همسایه تثبیت می کند. مشابه همین اتفاق هم در سایت تحویل ال پی جی پالایشگاه فاز13 توسط شرکت دیدگاز وابسته به هلدینگ پتروصنعت ایرانیان با مدیریت بهرام یزدانی پیمانکار شرکت ملی گاز در حال رخ دادن است. 
بدیهی است که اقدام پارس فیدار پایدار و شرکت دیدگاز تعمدا با هدف از صحنه به در کردن رقیب و اختلال در تحویل ال پی جی بواسطه ناکارآمد نشان دادن با عدم تحویل ال پی جی است. لذا وقت آنست که نهادهای نظارتی و امنیتی بدون هرگونه اغماض، وارد موضوع شده و با خلع ید از دو پیمانکار شرکت ملی گاز یعنی شرکتهای پارس فیدار پایدار و شرکت دیدگاز، جلوی هرگونه کارشکنی در تحویل ال پی جی به شرکتهای برنده در بورس انرژی را که مدت اعتبار حواله هایشان یک ماهه است شوند و علاوه بر جلوگیری از بیکار شدن رانندگان کامیونها، از هرگونه کارشکنی در کسب درآمدهای ارزی را در سال «مهار تورم و رشد تولید» جلوگیری نمایند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


احمد فرخی حاجی آباد
بنام خدا
طفل محروم از پدر وقتی به جایی میرسد
میستاند از خلایق انتقام خویش را
مراتب تسلیت خود را به محضر اداره کنندگان و پیمانکاران که با تبعیت از دنیاطلبی در نهایت خواری و خفت با کارشکنی و اختلال در نظم پایانه های بارگیری مانع از صادرات گاز مایع در کشور در ایستگاه عسلویه گردیدند عرض می کنم.
و صریحا عرض می کنم عزیزان به اندازه کافی ثروتمند هستید ، بکوشید شرافتمند زندگی کنید.
چقدر حقیرانه و فقیرانه با موضوع موفقیت شرکت همکار در بورس برخورد کردید.
به باج خواهی و کارشکنی و اسارت رانندگان زحمتکش در این ماه مبارک رمضان تن دادید.
گاهی فکر می کنم آدم ها چقدر می توانند حقیر باشند.
برای هدایت شما بیچاره گان تازه به دوران رسیده در سایه رابط و رانت دعا می کنم.
از همه همکاران عزیزم در صنعت حمل و نقل بین المللی خاصه جوانمردان راننده صبوری می خواهم و آرامش و دقت در حفظ سلامت و تندرستی خودشان.
موفق باشید.
سلام من از سال ۹۷ دارم بار ال پی جی حمل می کنم از فاز ۱۹ حمام دستشویی نماز خانه داره غذا هم می ده برو خودت نگاه کن هر که این گزارش تهیه کرده من خودم هم راننده هستم خیلی بی انصافی که یک طرفه قضاوت می کنید خواهشن برید دوباره
امیر
سالهاست که رانندگان با این معضل روبرو هستند و صداشون به گوش کسی نمی رسه
خانه از پای بست ویران است!!!
پشتش پر تر از این حرفاس که با ۴ تا خبر کله پا شه
میلاد بلوچ زاده
خلاصه همه اینا میش یک کلمه مافیا
ای خدا ...... دروغ میگید..این راننده های بی وجدان هم خودتون هماهنگ کردید